Cum arată interiorul unei anvelope run-flat. Cineva a luat un flex și a tăiat o roată de BMW

Autor: Marius Vișan 20 aug. 2020 Utile

Anvelopele run-flat sunt potrivite pentru cazuri de urgenţă. Mulţumită unor pereţi laterali mai groși ele permit rularea continuă după o eventuală pană.

Anvelopele run-flat pot susţine greutatea şi sarcina vehiculului, datorită flancurilor ranforsate. Acestea sunt construite dintr-un material special, mai robust, pentru a suporta greutatea maşinii.

Cauciucurile runflat sunt montate puțin diferit față de cele clasice pentru a nu permite desprinderea. Deoarece anvelopele run-flat mascheaza foarte bine pierderea de aer care însoțește o pană de cauciuc, acestea necesita un sistem de monitorizare a presiunii din anvelope care sa alerteze şoferul.

Tehnologia anvelopelor run-flat permite conducătorului auto să ajungă la un service în caz de pană. În plus, dacă utilizează acest tip de anvelope, nu este nevoie roată de rezervă.

Cum arată o anvelopă run-flat la interior?

După cum se poate vedea în clip, flancurile acesteia au mai multe straturi. În cazul unei pene, întreaga sarcină cade pe aceste flancuri.

După o eventuală pană aceste anvelope permit parcurgerea până la 80 km la viteze care nu trebuie să depășească 80 km/h. Aceste anvelope sunt mai grele decât cele standard și nu sunt reparabile.

Singurele „dezavantaje” ar fi preţul de achiziţie mai mare și că nu toate service-urile sunt dotate cu echipamente care să poată monta anvelope run-flat.

VIDEO

Despre tehnologia anvelopelor run-flat

Partea de cercetare pentru aceste anvelope, gândite pentru a proteja împotriva exploziilor, a început în anii 1930. Compania Michelin a devenit pionier în acest domeniu, urmând ca în anul 1934 compania să prezinte prima anvelopă autoportantă, cu o garnitură de spumă specială în interior, care prelua sarcina în cazul perforării. Ideea  a fost preluată  apoi și de alte companii precum Chrysler, Goodyear sau Dunlop.

Marcajele sistemelor runflat

Michelin: PAX, ZP (zero presure)

Continental: SSR, CS (Conti Seal)

Goodyear: EMT, ROF (Run On Flat)

Dunlop: SST, DSST, ROF (Run On Flat)

Pirelli: Runflat, r-f, Eufori@

Bridgestone. RFT (Run Flat Technology)

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: Mark's reviews and tutorials / YouTube


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide