Cum ești furat în service? Ce se poate întâmpla dacă îți lași mașina în mâinile unor mecanici care vor să te țepuiască

Publicat: 04 10. 2020, 12:53

Ai fost vreodată la un service auto pentru schimbul de ulei, dar mecanicul ți-a zis spună că mașina ta are nevoie de o nouă transmisie? S-a aprins martorul „verificați motorul” și, brusc, mecanicul spune că aveți nevoie de piese noi, scumpe, de motor ? Ei bine, astfel de întrebări pot apărea când îți duci mașina în service.

Există mecanici care ar putea încerca să scoată mai mulți bani de la clienți făcând reparații inutile. Ceea ce îi determină pe mecanici să trișeze sau să propună reparații inutile, este marja mică de profit din multe ateliere de reparații. Majoritatea mecanicilor sunt de bună credință, dar mulți sunt presați de șefi să încarce nota de plată a clientului pentru profituri mai mari.

Cum ești furat în service în România

Bazându-se pe experiența din service și mărturiile clienților care au trecut prin situații în care au fost înșelați, canalul de YouTube 99Vehicles a publicat un material video cu „Măgării care se fac în service-urile auto din România”. Iată care ar putea fi:

-Mecanicii nu folosesc cheia dinamometrică (o unealtă destinată înşurubării cu un cuplu precis definit);
-Manopera calculată greșit care duce la încărcarea facturii;
-Reparații făcute de personal fără atestat;
-Nu se schimbă, de fapt, piesele / uleiul pentru care plătești.

Mai există și situații în care piesa pe care dorește clientul să o schimbe nu este schimbata, ci doar vopsită sau curățată pentru ca să pară nouă. Se mai poate întâmpla uneori ca un mecanic să strice o piesă, fie de pe mașină sau adusă de client, iar apoi spune că trebuie schimbată sau returnată pentru că este defectă, iar astfel clientul plătește greșeala lui.

Diagnosticarea incorectă, altă metodă păguboasă pentru client

Pe lângă acestea, o altă greșeală costisitoare de servisare ar fi cea care ține de diagnosticarea incorectă a cauzei problemelor maşinii. Multe service-uri rezolvă problemele în două etape: în prima, îţi înlocuiesc doar anumite piese, considerând că asta e suficient.

Evident, problemele reapar foarte repede, iar la a doua vizită în service ţi se şi repară, dar numai după ce tu ai scos deja din buzunar mai mulţi bani. De exemplu, dacă tu ai probleme cu caseta de direcţie, iar ei ţi-o înlocuiesc dar nu rezolvă şi celelalte probleme de pe puntea respectivă, această operaţie poate fi inutilă, pentru că piesele defecte vor afecta şi piesa proaspăt înlocuită.