Merită sau nu să pui instalație GPL pe o Dacia Logan cu motor 0.9 litri?

Autor: Marius Vișan 20 ian. 2020 Utile

Românul caută, în general, mașini ieftine, cu un consum cât mai mic, de aceea mașinile pe GPL au devenit o alegere foarte tentantă. Există modele care vin din fabrică cu intalație GPL, însă cele mai multe mașini sunt modificate pentru a funcționa pe gaz după o anumită perioadă de la achiziție.

Indiferent că sunt maşini mai scumpe sau mai ieftine, din dorinţa de a reduce facturile la combustibil, şoferii decid să trecă de la benzină la GPL. Printre cele mai scumpe maşini care au beneficiat de astfel de modificări sunt Porsche Cayenne, Audi A8, Range Rover, BMX X5, Mercedes ML,Mercedes S500, Mazda CX7 sau Inifiniti.

Tendinţa generală de a trece mașina pe GPL este confirmată şi de statisticile RAR, instituţie care omologhează montarea acestor instalaţii. Până în 2020 au fost omologate aproximativ 500.000 de instalații GPL montate pe diferite categorii de vehicule (dintre care aproximativ 256.000 de mașini au ITP valabil în prezent).

GPL pe Dacia Logan cu motor 0.9 litri

Indiferent de motorizare sau de modelul mașinii, că este Dacia Logan sau o altă marcă străină, este avantajos să treci pe GPL deoarece costul unui plin de carburant (gaz) este practic la jumătate față de cel pe benzină/motorină.  O instalaţie GPL costă în medie 2500 de lei, iar investiţia se amortizează după aproximativ 10 mii de kilometri parcurşi.

Există mai multe variante de instalaţii GPL cu preţuri între 2.100 şi 5.000 lei. Autoturismele de nouă generatie, cu injecţie directă necesită un montaj complex care durează aproximativ 8 ore, comparativ cu un montaj standard care durează maxim 4 ore.

Dezavantaje la o mașină pe GPL

Scăderea puterii motorului cu 15% este principalul dezavantaj. Mai merită menţionat şi faptul că există mici diferenţe în ceea ce priveşte consumul. Dacă înainte maşina consuma 10 litri la suta de kilometri, să zicem, odată trecută pe GPL, ea va consuma 12 litri la suta de kilometri.

Un lucru de ştiut este faptul că instalaţiile GPL de generaţie veche reduc durata de viaţa a motorului. Asta pentru că benzina avea şi rol de ungere, pe când gazul este un combustibil uscat.

De asemenea, spaţiul din portbagaj va fi mult mai restrâns, dar asta depinde de capacitatea rezervorului de GPL pentru care se optează. Pe lângă asta vei fi nevoit să lipeşti un stiker în spatele maşinii pe care scrie GPL. Odata ce apare semnul pe maşină, nu mai ai voie să intri în parcările subterane.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide