Reparații de care fug mecanicii auto. Doar profesioniștii ar trebui să se ocupe de ele

Autor: Marius Vișan 06 oct. 2020 Utile

Dacă acum mai bine de 30 de ani exista obiceiul ca unii oameni să-și repare mașina în fața blocului, în prezent șoferii preferă să meargă la un tehnician auto în service pentru reparații. Acest lucru se datorează complexității automobilelor moderne.

Există câteva reparații auto pe care aproape oricine le poate face singur cu ajutorul unor scule simple. Cu toate acestea, nu toate problemele vehiculului pot sau ar trebui făcute de cei fără experiență și atestare în mecanică. Încercarea de a repara mașina poate duce la deteriorarea ulterioară a vehiculului.

Iată două dintre cele mai provocatoare reparații auto de care ar trebui să se ocupe doar profesioniștii.

Reparații dificile – înlocuirea transmisiei

De departe, una dintre cele mai complexe componente ale oricărui vehicul – în special modelele automate mai noi – este transmisia.

Reparațiile transmisiei sunt cunoscute ca fiind costisitoare. Unii clienți sunt reticenți în soluționarea acestor probleme până când ajung într-un punct critic. Scurgerea fluidului de transmisie este cel mai simplu mod de a ști că ceva nu este în regulă cu transmisia.

În funcție de model, o transmisie automată poate avea peste 400-500 de piese diferite. Datorită complexității lor, problemele sunt adesea incredibil de dificil de rezolvat și necesită ajutorul unui mecanic calificat. Deoarece transmisiile sunt compuse din atât de multe părți interconectate, chiar determinarea cauzei problemei se poate dovedi extrem de dificilă.

Probleme cu schimbarea manuală a vitezelor pot apărea din cauza fluidului de transmisie redus sau a angrenajelor de schimbare reglate necorespunzător.

O transmisie sănătoasă rezistă aproximativ 100.000 de km sau șapte ani, acest lucru depinzând de stilul de condus și de frecvența folosirii mașinii.

Reparații dificile – înlocuirea motorului

Probabil că cea mai dificilă reparație a vehiculului este înlocuirea motorului. În unele cazuri, înlocuirea motorului este mai rentabilă decât achiziționarea unui vehicul complet nou. Cu toate acestea, cei care încearcă să îndeplinească această sarcină dificilă au nevoie de calificare.

Din păcate, înlocuirea motorului nu se face doar scoțându-l pe cel vechi și punând unul nou. În funcție de numărul de km acumulat de motorul vechi, poate fi necesară înlocuirea piesele de conectare care au acumulat, de asemenea, uzură, cum ar fi transmisia.

Urmărește Promotor.ro pe Google News

Sursa foto: netcarshow.com


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide