Care este, de fapt, cea mai mare problemă pentru cei care cumpără o mașină electrică second hand

Publicat: 14 06. 2021, 16:33
Actualizat: 14 06. 2021, 16:34

Mașinile electrice au intrat de curând în normalitate, dar în curând acestea vor ajunge pe piața second-hand, la fel ca și cele cu motoare termice. În cazul mașinilor electrice, piața second hand va avea un caracter cu totul diferit, însă, iar cumpărarea uneia va pune probleme mai mari decât modificarea kilometrajului. Iată care este cea mai mare problemă pentru cei care cumpără o mașină electrică second hand.

Intră în Galeria FOTO

Piața de mașini second hand reprezintă un factor moderator semnificativ pentru cea de mașini noi. În general, oamenii cumpără mașini care tind să-și păstreze cel mai bine valoarea la revânzare. Mulți nu și-ar putea permite o mașină nouă dacă nu ar obține un preț bun pentru cea veche. Din aceste motive, piața de mașini noi și cea second-hand sunt interconectate mai mult decât ne putem da seama.

Pentru cei care cumpără o mașină second hand, cele mai mari probleme sunt actualmente kilometrajul modificat și istoricul de daune care nu este comunicat corect de vânzător. Cu alte cuvinte, există un risc mare pentru cumpărător să fie înșelat în ceea ce privește starea și uzura mașinii. Ambele pot fi evaluate corect folosind servicii online de verificare a istoricului mașinii – noi vă recomandă carVertical.

Cea mai mare problemă pentru o mașină electrică second hand: starea bateriei

În cazul mașinilor electrice, în afară de aceste modele, mai apare una care nu poate fi cuantificată decât după o utilizare mai lungă. Este vorba de starea bateriei. Independent de durata de utilizare, rulajul sau starea generală a mașinii, bateriile Li-Ion au caracteristici care pot varia în limite largi. Prin urmare, poți cumpăra o mașină electrică având o baterie satisfăcătoare pentru vârsta și rulajul mașinii, după cum poți cumpăra o mașină a cărei baterie este deja la final de viață, chiar dacă mașina este relativ nouă.

Forțând puțin, putem spune că situația este similară ambreiajului – o exploatare corectă îi permite o durată de viață îndelungată. În schimb, folosit incorect, poate fi distrus în câteva mii de kilometri. Din fericire, uzura ambreiajului este ușor de verificat, astfel încât aceasta să nu constituie o surpriză pentru cel care cumpără o mașină second-hand.

În schimb, uzura unei baterii Li-Ion nu poate fi apreciată, decât după mai multe cicluri de încărcare descărcare. Desigur, cele mai multe mașini electrice oferă un utilitar pentru aprecierea stării bateriei. La multe modele, însă, acesta poate fi decalibrat fără bătăi de cap de către vânzător, prin resetarea rapoartelor folosind un tester specializat.

Astfel, la cumpărarea mașinii să afișează o uzură minimă a bateriei. Ulterior, în câteva zile, vei descoperi că uzura bateriei, de fapt, este mult mai mare. Între timp, acest lucru va fi comunicat și de aplicația respectivă, după ce aceasta s-a recalibrat. Din păcate, este prea târziu pentru cel care a cumpărat o mașină electrică având bateria uzată.

Cum poți evita țepele cu mașini electrice uzate

Este ceea ce i s-a întâmplat unui american la cumpărarea unui Nissan Leaf rulat. Acesta a apelat la un dealer Nissan și a fost fericit să găsească un exemplar de numai trei ani a cărui baterie indica o stare perfectă – aproape fără uzură. Povestea lui a ajuns în Vice.

Lucrurile s-au complicat chiar de la primul drum, spre casă, autonomia promisă inițial fiind de fapt de două ori mai mică. În următoarele zile, indicatorul stării bateriei a pierdut două din cele 12 linii. În ciuda plângerilor depuse la dealer, acesta nu a reușit să obțină satisfacție, fiind plimbat de la un birou la altul.

Ironia face ca Nissan Leaf să fie unul dintre puținele modele electrice de pe piața americană care are un indicator al stării bateriei vizibil pentru utilizatorii obișnuiți. Alte modele restricționează această informație la dispozitivele speciale pe care numai dealerii le dețin.

O indicație bună a stării bateriei este autonomia estimată de computerul de bord în două puncte de încărcare a bateriei. De regulă, se folosesc 90% și 100%. Diferența de autonomie dintre acestea este indicație clară a performanțelor reale a bateriei, care pot fi apoi comparate cu specificațiile modelului nou.

Desigur, nu toate mașinile electrice au probleme cu bateria. Anumite modele au dovedit chiar o fiabilitate excepțională, așa cum sunt cele Tesla. Indiferent de modelul mașinii electrice, nu strică să iei unele măsuri simple pentru a prelungi viața bateriei Li-Ion. Viitorul ei proprietar îți va mulțumi, cu siguranță.