Dosar second-hand Renault Megane: O compactă cu talent

Publicat: 24 08. 2020, 13:00
Actualizat: 24 08. 2020, 13:00

Renault și-a îmbunătățit mult imaginea în ultimii ani și este astăzi recunoscut ca producătorul unor mașini fiabile și atrăgătoare. Acest lucru se datorează atât avansului tehnologic, cât și designului reușit. Am pregătit un dosar second-hand cu unul dintre cele mai populare modele din portofoliul Renault: Megane. Iată tot ce trebuie să știi.

Intră în Galeria FOTO

Ultima generație a lui Megane a fost lansată în toamna lui 2015, la Salonul auto de la Paris, dar vânzările au debutat abia în vara anului următor. Motorizarea de bază a fost cea de 1,6 litri cu patru cilindri, capabilă să dezvolte 115 CP. Ceva mai sus, Megane putea fi comandat cu unitatea TCe 130 de 1,2 litri, precum și cu trei unități diesel – de 1,5 litri, cu 90 CP și 110 CP – respectiv una de 1,6 litri cu 130 CP.

După facelift, gama de motorizări a fost revizuită, motorizările pe benzină fiind toate derivate din unitatea de 1,33 litri, cu puteri de 116 CP (aspirat), 140 CP și 160 CP (turbo) și o versiune de 1,0 litru/100 CP obținută prin renunțarea la unul dintre cei patru cilindri. O versiune RS 280 cu motor de 1,8 litri a fost lansată în 2018, în timp ce RS 300 Trophy a sosit șase luni mai târziu.

Dosar second-hand Renault Megane: Care este cea mai potrivită versiune?

Desigur că versiunile RS sunt cele mai plăcute la condus, dar acestea au și prețuri ridicate. În plus, cel mai probabil au fost forțate frecvent, cea ce se poate traduce printr-un grad de uzură mai ridicat. În schimb, veți găsi o combinație optimă de fiabilitate, economie și confort la modelele mainstream. Cutia automată cu dublu ambreiaj este una reușită, așa că nu ar trebui trecută cu vederea atunci când căutați viitoarea mașină.

Citește și…

Pentru buget limitat, motorizarea de bază cu 115 CP se poate dovedi una foarte reușită. Fie că vorbim de motorul de 1,6 litri, fie de cel introdus recent de 1,33 litri, alegerea va asigura o exploatare îndelungată, fără griji. Sigur, nu vei avea o rachetă sub piciorul drept, dar te vei putea folosi mulți ani de o astfel de mașină. Motorizarea de 1,2 litri a fost adesea criticată pentru consumul de ulei, prin urmare trebuie mai multă grijă la alegerea acestei versiuni. În schimb, unitățile moderne de 1,33 litri sunt solide și foarte rafinate.

Pe frontul diesel, cele două unități de 1,5 litri și-au dovedit soliditatea de-a lungul timpului pe milioane de mașini Renault, Nissan și Dacia. Oricare dintre acestea este o opțiune excelentă dacă veți folosi preponderent mașina în afara orașului, pe distanțe mari. În traficul urban, nicio motorizare diesel nu este o alegere bună.

sursa: Autoexpress