Dosar second-hand Opel Astra K: Argumente solide, puține slăbiciuni

Autor: Cristian Agatie 15 iun. 2020 Dosar & Analize

Opel Astra este una dintre cele mai căutate mașini pe piața second-hand. Ultima generație, în mod special, a fost foarte apreciată de fanii mărcii. Pentru cei care doresc acest model am pregătit un dosar second-hand Opel Astra K în care vorbim de punctele forte și de cele slabe ale modelului german, dar și despre cele mai bune opțiuni de cumpărare.

Intră în Galeria FOTO

Opel Astra K a fost declarată European Car of the Year în 2016, iar asta spune deja ceva despre caracterul său. Chiar dacă designul este unul tipic german (a se citi tern și lipsit de caracter), compacta gamei Opel are calități solide, care au convins un număr mare de cumpărători. Vorbim de un habitaclu spațios și confortabil, motorizări decente și o gamă de echipamente care atrag cumpărătorii. În plus, volumele mari de vânzări, inclusiv la flote, fac ca prețul de vânzare pe piața second-hand să fie unul foarte atractiv. Asta face din Opel Astra K o ofertă solidă.

A șaptea generație a modelului a ajuns la clienți din toamna anului 2015, cu o gamă largă de opțiuni de motorizare. Clienții puteau opta pentru o motorizare aspirată de 1,4 litri/100 CP sau versiuni supraalimentate cu turbo ale unității de 1,4 litri. Acestea aveau puteri de 105 CP, 125 CP și 150 CP, dar și un 1.6T cu 200 CP. Ulterior, după facelift, a fost introdusă unitatea turbo de 1,2 litri. Dezvoltată de PSA, această motorizare livrează 130 CP. Pe frontul diesel, unitatea de 1,6 litri a fost disponibilă în versiuni de 110 CP, 136 CP sau 160 CP.

Inițial, Opel Astra K a fost oferită ca hatchback. Din primăvara lui 2016 a fost lansat și break-ul, denumit Sports Tourer. Gama de motorizări și echipamente a fost identică cu cea a modelului de bază. În septembrie 2019, Astra a beneficiat de un facelift, care a adus o aerodinamică îmbunătățită, cutie automată cu nouă trepte, motoare optimizate și sisteme de asistare a conducerii de ultimă generație.

Dosar second-hand Opel Astra K: La ce trebuie să fii atent?

Ca orice mașină, Opel Astra K are și ea slăbiciunile sale. De aceea, nu strică să eliminăm din start exemplarele cu probleme. Iată la ce trebuie să fii atent când cauți un Opel Astra K second-hand.

Motoare
Unele motoare pe benzină de la începutul seriei de model au suferit de rupturi ale segmenților. Alegerea corectă a uleiului poate preveni această problemă. Ca să fii sigur, caută exemplare mai noi ale modelului. În cazul motorizărilor turbo de 1,4 litri, poate fi sesizat un gol turbo în jurul turației de 3.000 rpm, în special când motorul este în sarcină. Neplăcut, dar fără probleme de fiabilitate. Motorizarea aspirată de 1,4 litri este fiabilă, dar nivelul de putere nu este satisfăcător decât în cazul unei exploatări preponderent urbane a mașinii.

Instrumente de bord
Indicatorul nivelului de combustibil la mașinile mai vechi ar putea să indice eronat. Actualizările de software făcute între timp ar fi trebuit să rezolve deja această problemă.

Ambreiaj
Este recunoscut: Opel Astra K s-a remarcat pentru uzura rapidă a ambreiajului și zgomotele produse de trenul de rulare față. Acestea sunt probleme frecvente la acest model.

Infotainment
Unele modele au avut probleme cu integrarea Android Auto. Actualizările de software au rezolvat între timp această scăpare a producătorului.

sursa: Autoexpress

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide