Verificare ITP. Cum poţi vedea online valabilitatea inspecţiei

Autor: Marius Vișan 13 aug. 2019 Utile

Inspecţia Tehnică Periodică este verificare tehnică efectuată în service-uri autorizate pentru toate autovehiculele din România. Verificarea se face în mod obligatoriu şi periodic, in intervale stabilite în funcţie de vechimea maşinii dar şi de destinaţia acesteia.

Din 1 ianuarie 2018, maşinile care au o vechime de minimum 12 ani trebuie supuse inspecţiei tehnice periodice în fiecare an, nu o dată la doi ani, aşa cum era până la 31 decembrie 2017.

În 2019, prima inspecţie tehnică periodică va rămâne la trei ani pentru autoturismele noi, la un interval de doi ani pentru maşinile cu o vechime de până în 12 ani şi la fiecare 12 luni pentru cele mai vechi de 12 ani.

Termenul de valabilitate al ITP-ului este notat în talonul maşinii. Efectuare primei inspecţii tehnice periodice se stabileşte în funcţie de data primei înmatriculări.

Verificarea ITP online, pe site-ul RAR

Cei care au uitat când expiră ITP-ul pot verifica online data la care trebuie să treacă pe la service. Informaţiile pot fi afişate de site-ul rarom.ro. 

Poti verifica ITP-ul din Bulgaria sau de oriunde te-ai afla

Pentru asta ai nevoie doar de acces la inteernet şi datele maşinii. Căutare se face după seria Cărţii de Identitate a Vehiculului, SAU seria caroseriei.

Formularul de verificare a ITP-ului. Ce ai de completat

Când se face ITP-ul şi cât costă

În 2019, prima inspecţie tehnică periodică va rămâne la trei ani pentru autoturismele noi, la un interval de doi ani pentru maşinile cu o vechime de până în 12 ani şi la fiecare 12 luni pentru cele mai vechi de 12 ani.

Preţurile pot fi diferite în funcţie de service, însă ele se învârt în jurul acestor cifre
Motocicletă – 100 Lei

Autoturism Benzină/GPL- 120 Lei

Autoturism Motorină- 120Lei

Autoturism 4×4 Benzină – 150 Lei

Autoturism 4×4 Motorină – 150 Lei

Autoutilitare – 160 Lei

Cum te pregăteşti pentru a luat inspectia tehnica periodică

Şoferii, chiar şi cei care nu se pricep deloc la mecanică sau la partea electrică, pot face o serie de verificări, unele chiar banale, înainte de inspecţia tehnică periodică.

1. Maşină murdară

La inspecţia tehnică periodică, asigură-te că maşina este curată. Caroseria, şasiul şi celelalte ansambluri şi subansambluri ce urmează să fie controlate trebuie să fie curate. 

2. Cauciucuri uzate

Anvelopele necorespunzătoare reprezintă o cauză pentru care proprietarii de autovehicule nu primesc aviz favorabil la inspecţia tehnică periodică. 

3. Becuri arse

Asigură-te că becurile nu sunt arse.

4. Centuri de siguranţă defecte

Verifică toate centurile (inclusiv pe cele din spate) şi sigură-te că funcţionează corect. 

5. Probleme la ştergătoare

Sistemul de curăţare a parbrizului trebuie să funcţioneze corespunzător. 

6. Alte componente defecte

Nu uita să verifici ca încuietorile, clanţele uşilor şi claxonul să funcţioneze.

7. Uleiul

Nici un inspector IPT nu va sta să verifice nivelul de ulei, însă acest lucru, alături de calitatea produsului folosit, se va reflecta în performanţa motorului în ceea ce priveşte emisia de noxe.

8. Aspectul exterior, interior şi nivelul lichidelor

Înainte de ITP verificati şi completaţi nivelul fluidelor: lichid antigel, lichidul pentru parbriz, servofrână şi servodirecţie.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult
Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide