BMW Concept 1 Series Tii

Cel de-al cincilea concept prezentat de BMW în acest an este bazat pe Seria 1 Coupe şi face o trimitere clară spre perioada anilor '60-'70, amintind de legendarul 2002 tii.

Acum 41 de ani, BMW lansa gama 02, care a devenit imediat un etalon, pentru acea perioadă, în ceea ce priveşte agilitatea, plăcerea de a conduce şi caracteristicile dinamice pentru un automobil de asemenea categorie. Modelul 2002tii era versiunea de vârf a gamei 02, beneficiind de injecţie de benzină, roţi şi frâne mai mari, precum şi accesorii exterioare specifice. Alături de 2002 Turbo, 2002tii este considerat unul dintre cele mai vânate modele BMW pentru colecţionarii pasionaţi.

Aşadar, iată un foarte bun punct de plecare pentru noul concept, prezentat de bavarezi cu ocazia Salonului Auto de la Tokyo 2007. Deşi ne-am obişnuit ca termenul "concept" să fie asociat cu un design extravagant şi soluţii tehnice SF, BMW Concept 1 Series Tii arată doar puţin diferit de un Seria 1 Coupe, deoarece accentul a fost pus pe partea tehnică. Astfel, multe dintre componentele maşinii sunt fabricate din CFP (plastic întărit cu fibră de carbon, material care combină retistenţa excepţională cu o greutate foarte redusă): capota motorului, carcasele oglinzilor, grila radiatorului, eleronul şi difuzorul spoilerului spate. Toate aceste componente au o culoare specială, un negru mat, datorată fibrei de carbon - capota, spre exemplu, reduce reflecţia razelor soarelui, şoferul putându-se concentra mai bine la condus.

Reminescenţe ale trecutului poate fi considerate banda albă din partea superioară a parbrizului sau badge-ul "tii" de pe spoilerul frontal, scris "în oglindă" - pe 2002 Turbo de curse, badge-ul era scris în acelaşi mod pe spoiler. Conceptul mai plusează cu nişte detalii discrete: liniile albe de pe capotă se continuă cu negru pe acoperiş şi capota portbagajului, iar etrierele sunt vopsite în albastru - maşina dispune, practic, de cele trei culori care se regăsesc în sigla BMW.

Modificările care ţin de aerodinamicitate sunt multiple: spoiler frontal cu guri de aerisire redesenate şi beneficiind de "air-splitters" în partea inferioară, praguri cu fante de aerisire, eleron şi difuzor redesenat în spoilerul spate. Practic, arsenalul pe care aproape orice tuner îl aplică în ce priveşte kitul exterior al unei maşini, designerii venind în plus cu elementele de ghidare de pe capotă, care au apărut prima oară pe BMW 3.0 CSL, de la jumătatea anilor '70. Pentru accentuarea caracterului sportiv, orice element cromat este acum negru, chiar şi în ce priveşte grila ("rinichii"), iar fundalul farurilor este fumuriu, pentru a evidenţia ideea "angel-eyes" a inelelor farurilor. Jantele cu un design special au 18" şi, împreună cu garda la sol coborâtă, îi conferă conceptului o siluetă foarte agilă şi dinamică.

Caracteristici care se regăsesc din plin şi în interior, puternic personalizat faţă de un Seria 1 Coupe de serie. Continuând ideea exteriorului, habitaclul beneficiază de acelaşi tratament alb-negru, însă proporţia este schimbată, negrul fiind predominant, nelipsind tuşele de albastru. Eleganţa sportivă este subliniată cel mai bine de pielea neagră alcantara, care îmbracă scaunele, volanul şi suprafaţa bordului, în timp ce dualitatea alb-negru este cel mai bine evidenţiată de cele două ceasuri de bord, vitezometrul şi turometrul, ultimul fiind foarte vizibil prin designul special. Scaunele sunt de tipul scoică, având o conformaţie racing şi cusătură albastră, iar sigla "tii" tronează vizibil pe consola centrală.

Pentru acest concept, bavarezii s-au concetrat doar pe partea de look sportiv, care aminteşe de tradiţia sportivă BMW, grupul motopropulsor nefiind luat în considerare - oricum, în momentul de faţă există suficiente soluţii pe modelele de serie. BMW Concept 1 Series tii se doreşte mai mult un exerciţiu de stil pentru cunoscători, pe viitor multe dintre propunerile regăsite pe această maşină urmând a fi aplicate pe modelele de serie - cel puţin utilizarea CFP va fi adoptată pe scară mai largă în producţia de serie a automobilelor BMW.