Citroen Lacoste concept la Paris 2010

Două mărci, Citroen şi Lacoste, un scop comun : de a cultiva curajul, creativitatea şi optimismul. În această comunitate de valori s-a născut conceptul Citroen Lacoste.

Emblema unui mod de a gândi, a unui stil de viaţă şi chiar aunei posturi, acest concept trimite cu gândul la universulvacanţelor şi al plăcerilor. Conceptul reprezintă oabordare simplificată a automobilului, pornind de la principiile debază, fără a omite însă un anumit grad de rafinament pentru a oferiposesorului sentimentul de prospeţime irezistibilă şi existenţafără griji.

IntrinsecCitroen şi tipic Lacoste, totodată conceptul estepoziţionat la intersecţia universului auto, al modei şi alsportului. La bordul conceptului, tehnologia se înscrieîntr-un registru ludic care subliniază acest paradox întremăiestria concepţiei şi lejeritatea abordării.Cu o prestanţăimpresionantă, emanând pofta de viaţă, inovator prin tehnologiaîncorporată, conceptul Lacoste transformă călătoria într-oexperienţă inedită, o aventură senzorialăinegalabilă pentru toţi pasagerii săi.

Decontractat si totodata sofisticat, conceptul Citroen Lacosteeste vehiculul viitorului, care alimentează demersul Citroen de ase concentra pe esenţial pentru a crea modele inedite, accesibile,de calitate, dar care să producă totuşi emoţie, în special prinstilul deosebit. Conceptul Citroen Lacoste afirmă şi demonstreazăcă există şi alte tipuri de vehicule în afara celor compacte.Sobru, dar şic, elegant şi relaxant, acest vehiculdezvăluie la prima vedere o morfologie sportivă: o siluetăînălţată, aripi pronunţate şi texturate, o falsă portierăminusculă, roţile amplasate în cele patru colţuri şi jantele tipminge de golf. Silueta foarte deschisă captează, în primul rând,atenţia . Aceasta promite să favorizeze senzaţiile lacondus menţinând în acelaşi timp ca linie principalăinventivitatea şi eleganţa.

Astfel,datorită unor decupaje consistente la nivelul portierelor din faţăşi absenţei plafonului rigid, pasagerii se află în contactdirect cu mediul înconjurător. Călătoriile la bordulacestui concept trezesc simţurile, şi fără a fi captivi într-o bulăprotectoare care să-i izoleze de lumea exterioară, pasagerii setranspun într-o realitate în care senzaţiile sunt amplificate. Şicum toate acestea nu ar fi suficiente, conceptul oferă şiposibilitatea de a reduce parbrizul, până la dispariţiacompletă a acestuia, în această configuraţie parbrizul secontopeşte cu liniile capotei.

Conceptul Citroen Lacoste a optat pentru un motor pebenzină în 3 cilindri adecvat pentru a propulsa un vehiculcu asemenea dimensiuni şi greutate. Flexibilă, economică şiecologică, această motorizare al cărei timbru lejer participă lacrearea unei atmosfere plăcute este răspunsul perfect la logicaconceptului Citroen Lacoste. Conceptul este respectuos faţăde mediul înconjurător datorită motorizării şi prinalegerea designului. Acest model este echipat cu pneuri de maridimensiuni, dar cu toate acestea pare că se contopeşte cu natura.Această impresie este concretizată prin grafismul subtil înunduiri uşoare ale roţilor.

Pe lângă o abordare luminoasă şi veselă, conceptul CitroenLacoste dezvăluie un volum muscular şi puternic.Compact şi robust totodată (lungime - 3,45 m, latime - 1,80m,inaltime - 1,52 m si ampatament - 2,30 m), acest model confirmăaptitudinile design-ului Citroen. Personalitatea conceptuluidecurge din puritatea acestuia, iar drept dovadă stă caroseria deun alb perlat, încadrată de zone albastru închis cu forme graficesau tăiate care subliniază volumul conceptului.

Accesulla bord este extrem de facil deoarece uşile au fostînlocuite de decupaje largi, în perfectă armonie cu stilulcaroseriei. Accesul la locurile din spate este la fel de uşor,pasagerii sărind pur şi simplu pe banchetă. Pentru transportulbagajelor sau echipamentelor sportive, această banchetă culisează.Conceptul este însoţit de articole sportive conceputespecial: racheta de tenis, echipament de golf, skiuri,placă de surf, bicicleta… care vor permite utilizatorilor să-şialeagă tematica sfârşitului de săptămână.

Aflat la intersecţia lumii auto, a modei şi a sportului,conceptul Citroen dezvăluie trăsături aparţinând celor treiuniversuri. Astfel, interiorul maşinii include numeroasespatii de compartimentare pentru a facilita confortul la bord.Discrete, acestea sunt ascunse sub extremităţile planşei de bord şiîn cele două scaune. Scaunele sunt îmbrăcate într-unmaterial alb care aminteşte de tricourile polo, simbolulbrandului Lacoste. Bazându-se pe aceeaşi temă, centurile desiguranţă se cuplează în forma decolteului unui tricoupolo. Scaunele sunt acoperite cu un bumbac mai rezistent,în formă de frânghie, detaliu preluat de la aceeaşi marcă.

Ca în cazul unei garderobe care se compune din mai multe tipuride materiale, de accesorii şi de ţesături, conceptul Lacoste sejoacă cu o gamă de culori şi materiale. Simplitatea şi eleganţaprivilegiază nuanţele tradiţionale precum albul şialbastrul închis. Habitaclul este punctat prin accente înculori luminoase, aproape fluorescente, în primul rând pe mânereleuşilor dintr-un material cauciucat moale şi plăcut la atingere careaminteşte de mingile de tenis, precum şi pe diferitele spaţii dedepozitare.

Luminosşi vesel, conceptul Citroen Lacoste oferă toate senzaţiile unuiobiect familiar. Unele detalii fac referire la universul sportiv albrandului Lacoste. În mai multe zone ale caroseriei, pe capotă înspecial, regăsim anumite grafisme în relief cu un aspectpătrat ce par copiate de pe fileul de tenis. Bara deprotecţie care urca dinspre baza caroseriei, în faţă cât şi înspate, te duce cu gândul la amprenta lăsată de un pantof sport pezgură. Aceste grafisme sunt de asemenea vizibile şi la niveluljantelor conceptului, evocând de această dată trăsăturileunei mingi de golf.

Tehnologia de la bordul conceptului Citroen Lacoste are deasemenea un caracter vesel subliniind paradoxul aparent întremăiestria designului şi lejeritatea tonurilor. Conceptul nu are unplafon fix. În locul acestuia regăsim o structură în formăde T care se extinde către portbagaj ca o coloanavertebrala. Îndeplinind mai multe funcţii, aceastăstructură este foarte utilă pentru accesul la bord şi propune unsistem ingenios de adăpost pentru pasageri.

O capotă autogonflabilă ce se desfăşoarăde-alungul acestei structuri pentru a forma un plafon moale.Colorat în galben ca şi mânerele conceptului, acest plafongarantează un habitaclu invadat de lumină chiar şi atunci cândplouă. Invizibil la prima vedere, acest sistem devine un spectacolsurprinzător atunci când este implementat. Prin alegerea acesteicapote gonflabile în locul unei structuri convenţionale, conceptulCitroen Lacoste rămâne fidel naturii sale simple şi vesele.

Înacelaşi registru, planşa de bord devine ecranul de afişajal vehiculului. Ea serveşte ca suport pentru informaţiilede condus cum ar fi viteza sau indicaţiile direcţionale. Mesajeleapar sub forma unor pictograme cu pixeli supradimensionaţi. Sursade inspiraţie o constituie consolele jocurilor video, iar subaparenţa de naivitate şi simplitate, regăsim tehnologiimoderne aplicate. Asociat postului de condus, volanul cudouă ramuri ale conceptului, Lacoste impresionează cu undesign minimalist, simplitate şi amplitudine. Volanulpoate fi mutat din poziţia sa normală în partea superioară atabloului de bord, oferind o modalitate ingenioasă de a optimizaaccesul pe locurile din faţă.

Farurile faţă si stopurile sunt atât de discrete, pânăla punctul de a fi aproape invizibile. Ascunse în culoareaalbastru închis a caroseriei, acestea devin evidente doar atuncicând sunt iluminate. Pe lângă o simplitate vizuală aparentă,această alegere de design oferă o privelişte unică şi aproapemagică.

Noul concept francez Citroen Lacoste va fi prezentat oficial laSalonul Auto de laParis 2010.