Citroen Metropolis la Geneva

Citroen va prezenta în faţa publicului european prezent la Salonul Auto de la Geneva Metropolis, un concept car sculptural. Metropolis este o limuzina atrăgătoare, cu design armonios, care reflectă măreţia, avant-gardism-ul şi vitalitatea tuturor megalopolisurilor, precum şi farmecul lor magnetic de necontestat.

Citroen Metropolis la Geneva Citroen Metropolis la Geneva

Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor de pe piaţa dinChina, acest concept a fost dezvoltat în proporţie de 100% de cătrecentrul internaţional de design Citroen localizat la Shanghai din2008. Citroen Metropolis a fost expus în cadrul Expo 2010,ce a avut loc la Shanghai din mai până în octombrie 2010, timp încare conceptul a fost văzut de cei peste 10 milioane de vizitatoriai pavilionului francez.

Prin statura sa impunătoare (5,30 m x 2 m x 1,40 m), Metropolisreprezintă concretizarea unei viziuni asupra luxului creativ şisofisticat, relfectând în acelaşi timp ambiţiile şi dimensiuneaţării pe care o omagiază.

Caroseria atletică şi spectaculoasă este acoperită de onuanţă subtilă "Pearl Silk" a cărei intensitate se schimba înfuncţie de lumină, dezvăluind detaliile curbate şi pe celeascuţite.

Limbajul stilistic al lui Metropolis îmbină suprafeţe netede,linii exacte şi curbe senzuale, împreună cu detalii speciale precumaripa faţă cu forma foarte atrăgătoare, ce pune accentul pe siluetaputernică, de formă conică a vehiculului. Metropolis reuşeşte sămenţină în balanţă responsabilitatea urbană şi senzaţiile aparte lavolan cu trenul de rulare hibrid plug-in. Pentru un comportamentexemplar pe şosea, conceptul este dotat şi cu suspensie Hydractive- un concept Citroen ce întruneşte toate aşteptările în ceea cepriveşte confortul la bord, atât în lume, cât mai ales în China.Sistemul menţine o gardă la sol constantă pentru aerodinamicaîmbunatăţită şi, prin urmare, emisii de CO2 mai scăzute.

Datorită trenului sau de rulare hibrid plug-in,Metropolis poate funcţiona în mai multe moduri:

> complet electric: la pornire, în mediu urban, la vitezescazute şi în timpul decelerării, datorită unui motor electric cedezvoltă continuu 55 CP (40 kW) şi având un varf de 95 CP (70kW).

> cu combustie internă: la viteze constante, pe drumuri şiautostrăzi, când motorul V6 de 2 litri pe benzină, ce dezvolta 272CP (200 kW) şi cuplu maxim de 375 Nm, atinge eficienţa maximă.

> cu cele doua motoare combinate:

• în timpul accelerării, pentru mai multă putere (functia"overboost"), maşina dezvoltând o putere maximă de 460 CP (345 kW)şi cuplu de 430 Nm.

• în modul cu tracţiune integrală pentru aderenţă sporită.

Acest tren de rulare combină plăcerea de a conduce - dată deperformanţele impresionante - cu respectul pentru mediulînconjurator, oferind emisii foarte reduse de gaze toxice.Metropolis consumă doar 2,6 litri/100 km şi emite 70 g/km of CO2,de cinci ori mai puţin decât un tren de rulare convenţional cuperformanţe echivalente (4-litri V8).