Concept VW la Hanovra: Volkswagen Milano Taxi

Premieră interesantă Volkswagen: la Salonul de Utilitare Hanovra 2010, producătorul german a prezentat conceptul inedit al unui taxi electric, denumit VW Milano Taxi.

Viitoarea familie de citadine ecologice Volkswagen este tot maiaproape de realitate, ultima versiune propusă de nemţi fiindconceptul VW E-Up, la Salonul Auto Frankfurt 2009. Acum, însă,germanii recidivează cu un model în aceeaşi linie, dar... prezentatla un salon pentru utilitare.

VW Milano Taxi

Noul concept Volkswagen Milano Taxi se doreştepropunerea "emisii zero" a grupului VAG pentru traficulurban, beneficiind de sistemul de propulsie electricăeMOTION, care va fi disponibil pe maşinile de serie începând cuanul 2013.

Motorul electric dezvoltă o putere maximă de 85 kW (115CP) şi este alimentat de la un pachet de bateriilitiu-ion, plasate în planşeul maşinii. Se preconizează că acestvehicul ar putea atinge o autonomie de până la 300km, graţie sistemelor de optimizare a consumului deenergie. Iar bateriile pot fi încărcate în numai o oră la 80% dincapacitate.

Motorul electric are 85 kW, iar VW Milano Taxi are o autonomie de 300 km

Partea interesantă a acestui concept este structura habitacluluişi modalitatea de acces în maşină. Volkswagen Milano Taxi sebazează pe experienţa de zeci de ani a celor de la VW în materie demaşini dedicate taximetriei.

Astfel, pasagerii pot accede la bancheta din spate prinintermediul portierei culisante de pe partea dreaptă -portieră plasată în spatele montantului central, aceasta culisândînspre partea din faţă şi degajând o intrare largă. Inedit estefaptul că portiera "muşcă" din partea superioară a plafonului,pentru ca pasagerii să nu fie nevoiţi să se contorsioneze preamult.

Aceştia au la dispoziţie o banchetă dedicată, în principal,pentru două persoane, dar, la nevoie, pot fi acomodaţi şi treioameni. Spaţiul din spatele şoferului este suficient pentrugenunchi (distanţa până la spătar e de 12 cm), însăpasagerul din dreapta-spate este tratat aproape regeşte lanivelul picioarelor.

VW Milano Taxi poate acomoda doi pasageri in bune conditii de confort

Asta deoarece scaunul dreapta-faţă lipseşte, fiind înlocuit cuun spaţiu de depozitare, unde pot fi primite câteva genţi de voiaj.Genţi care pot fi uşor fixate printr-o curea facil de acţionat. Înplus, bagajele nu trebuie ridicate prea mult de la sol, ca în cazuldepozitării acestora în portbagaj.

Apropo de portbagajul clasic, din spatele banchetei pasagerilor:acesta este la cote minime, permiţând depozitarea lucrurilormărunte, astfel încât bancheta a fost plasată cât mai în spate -iată, deci, micul secret al spaţiului interior foarte bunîntr-o maşină lungă de numai 3,73 metri.

Un alt element inedit este adoptarea unui ecran tactil,de 8 inch, pe care pasagerii pot urmări atât evoluţia costuluicălătoriei, dar care poate prelua şi funcţia de sistem denavigaţie, arătând ruta parcursă, obiectivele turistice importante,hoteluri, restaurante, etc. Mai mult, pasagerii pot comandaclimatizarea automată pentru partea din spate a habitaclului de peacest ecran.

Doua ecrane tactile de 8 inch, unul pentru pasageri, altul pentru sofer

Postul de conducere al şoferului este gândit astfel încât săsatisfacă nevoile celui de la volan, având în vedere că şoferulpetrece mult timp în maşină. Comenzile sunt reduse la minimum,optimizarea ergonomiei având ca rezultat un alt ecran tactil de 8inch, de pe care cel de la volan poate controla facil toatefuncţiile maşinii (printre care chiar şi comanda electricăa portierei pasagerilor).

Una dintre particularităţile lui Volkswagen Milano Taxi este căare doar două portiere: una pentru şofer şi cealaltă pentrupasageri, plasată pe partea dreaptă. Astfel, proiectanţii s-auasigurat că maşina nu este doar utilă, ci oferă şi siguranţă,evitându-se eventualele probleme cu accesul din maşină pe parteacarosabilă a pasagerilor.

Dacă Milano Taxi Concept va deveni sau nu realitate, rămâne devăzut. Este clar, totuşi, că acest concept ne arată maibine definit ADN-ul de design Volkswagen, pe care marcagermană doreşte să îl aplice familiei sale de citadine electrice.Iar combinaţia verde-negru pentru caroseria maşinii este o carte devizită pentru caracterul ecologic al maşinii.

Volkswagen Milano Taxi prefigureaza un nou concept de mobilitate urbana