Detroit 2011: Hyundai Curb Concept

Centrul de design Hyundai din California şi Hyundai Motor America au anunţat premiera mondială a prototipului Hyundai Curb Concept, în cadrul unei conferinţe de presă la Salonul Auto Internaţional de la Detroit.

Detroit 2011: Hyundai Curb Concept Detroit 2011: Hyundai Curb Concept

Hyndai Curb C este un model de tip Urban Activity Vehicle (UAV)compact, pentru generaţia următoare de clienţi Hyundai. Curb estede asemenea o platformă de testare pentru viitoarele tehnologiiHyundai Blue Link şi conectivitate auto. Inspiraţia pentru modelulCurb a venit din nevoia de a dezvolta limbajul de design Hyundai"forme sculpturale fluide", pentru cumpărătorii mai tineri.Designerii Hyundai si-au propus să creeze un autovehicul ceintegreaza numeroase tehnologii, adecvate mediului urban, dinamic.Autovehiculul trebuie să asigure tehnologiile avansate Blue Link şiprotecţie la impact şi şocuri. De la aceleaşi idei s-a pornit şi înconturarea designului puternic.



"Ne-am dorit ca modelul Curb să fie un autovehicul urban, cu aspectputernic, dar fără să arate ca un camion Brink's," a declarat JasonBrown, designer Hyundai. "Şofatul prin oraş, şi nu parcurgereacircuitului Rubicon, avea să fie punctul său forte, dar am vrut săaibă o armură urbană pentru condusul de zi cu zi. Trebuie săinsufle pasagerilor săi sentimentul de putere."

Designul modelului Curb atrage la început prin geamurile care seprelungesc spre capota motorului şi o învăluiesc, acoperindmontanţii A. Sub sticlă se află cadre structurale, iar panourile desticlă sunt aplicate ca un scut.

"Structura de cadre care se deplasează în sus pe montanţi ajutăla sporirea vizibilităţii în traficul aglomerat," a declarat JohnKrsteski, manager de design pentru modelul Curb. Profilulremarcabil este dominat de o linie laterală cu o traiectorie debumerang, ce unifică întregul design şi întăreşte senzaţia deputere.


Tema interiorului este conectivitatea, din acest motiv informaţiapătrunde fără întreruperi din exterior spre interiorul modeluluiCurb.

"Scopul a fost să-i facem pe pasagerii noştri să se simtăinterconectaţi şi într-o strânsă relaţie cu mediul înconjurător," adeclarat Bradley Arnold, designer de interior pentru Curb. "Amdorit să-i facem pe pasageri puternici prin faptul că deţininformaţii şi să simtă că exteriorul este conectat la interior."Pentru ca ne dorim sa fim conectaţi în permanenţă la dispozitiveelectronice, la bordul autovehiculului Curb, şoferul poate ascultapostul preferat în timp ce conduce prin oraş şi poate recepţionasimultan un apel telefonic. Dacă interlocutorul utilizează deasemenea sistemul Blue Link, locul în care aceasta se află esteafişat ca punct-de-interes (POI).

Funcţia de transmitere a poziţiei Blue Link va trimite poziţiaautovehiculului Curb membrilor selectaţi de pe site-urile desocializare. Procesul începe prin adăugarea adreselor de e-mail aleprietenului în website-ul Blue Link de transmitere a poziţiei.Apoi, şoferul îşi poate informa prietenii că este pe drum princomunicarea unui mesaj de transmitere a poziţiei de la bordulautovehiculului Curb. Dacă un prieten a acceptat invitaţiaşoferului de transmitere a poziţiei, atunci respectiva poziţie vafi afişată ca un punct de interes pe ecranul de navigaţie.


Modelul Curb este propulsat de un motor supraalimentat cu patrucilindri şi cilindree de 1,6 litri, cu injecţie directă de benzină(GDI), disponibil cu transmisia Direct Shift Gearbox (DSG). Aceastămotorizare dezvoltă o putere de 175 CP.