Ford Mustang by Giugiaro – concept Ford Must

Oare aşa ar fi trebuit, de fapt, să arate noul Mustang? Sau aşa le-ar fi plăcut europenilor să arate? Nu ştiu dacă lui Giugiaro îi pasă, dar cu siguranţă ştie că acest Mustang este unic.

Ford Mustang by Giugiaro – concept Ford Must Ford Mustang by Giugiaro – concept Ford Must
Aproape din orice unghi este clar că priveşti un Ford Mustang. Sau eşti privit, dacă ne referim la partea frontală, mult mai expresivă decât la modelul de serie. Poate chiar puţin cam fluidă şi... efeminată pentru unul dintre simbolurile pe patru roţi ale masculinităţii. Din fericire, spiritul muscle-car nu este discret, subliniat în primul rând de proporţiile generoase.

De fapt, ce îl face cu adevărat remarcabil pe acest Mustang este tuşa de sensibilitate introdusă de Giugiaro. Şi asta deoarece fenomenul Mustang este recunoscut pentru stilul necioplit, „rude”, de cowboy sadea, care mai degrabă scoate pistoalele decât să se angajeze într-o conversaţie.

Forma laterală evocă fără dubii celebra maşină a lui Bullit (sau a lui Nicholas Cage în epoca modernă), dar în partitură „lichidă”: Giugiaro pare că a imortalizat imaginea modelului original reflectată în apa vălurită. Sau într-o oglindă care deformează.

Cu adevărat inedit pentru un Mustang sunt portierele tip fluture – idee cu vechi rădăcini în cazul Lamborghini. Iar Giugiaro este italian, deci de ce nu? Nota high-tech este prezentă datorită înlocuirii oglinzilor retrovizoare cu mici camere de filmat sau prin renunţarea la clasicele mânere de deschidere a uşilor.

Interiorul seduce, dar se duce puţin cam departe în anumite privinţe. Cam departe în trecut – dacă luăm în considerare tapiţeria unică, din piele de cal de preerie, astfel încât cowboyul modern chiar să aibă senzaţia că este călare pe un animal viu. Şi cam departe faţă de actualul model, dacă ne referim la tabloul de bord futurist, artistic şi foarte sportiv. Într-adevăr, proiectanţii noului Mustang trebuiau să apeleze încă de atunci la serviciile lui Giugiaro!

De mare efect este combinaţia coloristică: tuşele de maro se îmbină armonios cu orange-ul continuat de pe caroserie, iar elementele cromate arată extraordinar de bine faţă de stilul de faţadă specific americanilor. Unul dintre elementele care le va atrage atenţia doar eventualilor pasageri este pavilionul integral din sticlă. În fapt, este vorba despre un tip special de cristal, care filtrează 100% razele solare. Astfel, parbrizul, luneta şi pavilionul formează un corp comun, fără aportul altor elemente metalice, sprijinindu-se doar pe arcele laterale.



Stopurile sunt, de asemenea, o amprentă clară a studioului de design italian. Deşi forma lor este nouă şi originală (ca un triunghi tridimensional), segmentarea în trei părţi verticale şi sigla rotundă de mari dimensiuni sunt un laitmotiv al Mustangului originar, acum într-o partitură modernă. De menţionat şi umerii largi, datoraţi lăţimii mai mari cu 80 mm faţă de modelul de serie, ceea ce este un semn elocvent pentru partea tehnică de sub caroserie.

Dar, pentru că Giugiaro înseamnă design, mecanica a rămas apanajul diviziei Ford Racing: 500 CP datorită unui compresor twin-screw şi un pachet dinamic complet pentru suspensii şi direcţie, denumit Handling Pack. Ei spun că modele sportive precum BMW M3 sau Porsche 911 nu îi mai pot ţine piept Mustangului lui Giugiaro.

Noi spunem că nici nu are rost o astfel de comparaţie, pentru că, mai presus de performanţe, rămâne o idee îndrăzneaţă, care a necesitat nu mai puţin de 30.000 de ore de muncă asiduă şi pasiune, pentru transformarea unui mit într-un vis foarte frumos. Şi europenii ştiu să facă maşini americane.