Hyundai RB Concept este noul Hyundai Accent

După ce urmaşul lui Hyundai Accent a debutat în China sub numele Verna, iată-l la Moscova, sub apelativul RB Concept. De ce, oare, concept? Nici noi nu ştim.

Hyundai RB ConceptAviz amatorilor: urmaşul luiHyundai Accent este mai aproape de români. Mai exact, afost expus la Salonul Auto Moscova 2010, sub apelativul Hyundai RBConcept. Nu prea e clar de ce vorbim de un "concept", din moment cemaşina este acelaşi lucru cu noul Hyundai Verna.

Oricum, e la mintea cocoşului faptul că noul HyundaiAccent va fi similar cu acest RB Concept de la ruşi în proporţie de99%. Ceea ce ar trebui să fie de natură să bage puţinspaima în modele precum Dacia/Renault Logan sau Volkswagen Polo Sedan, deoarece coreenii vin cuun stil avangardist pentru berlina lor de clasă mică.

Principala modificare estetică faţă de modelul omonim destinatAsiei estice ţine de adoptarea unei părţi frontale maiaproape de imaginea de marcă promovată de SUV-ul Hyundai ix35. Astfel, grilaconţinând sigla este foarte îngustă, iar partea centrală aspoilerului are o formă hexagonală proeminentă, care include şifanta inferioară de aerisire.

Blocurile optice au o formă de "lacrimă", nefiind aşa deascuţite ca în cazul lui Verna. În plus, proiectoarele deceaţă au o formă mai interesantă, în stil bumerang. Per total, RBConcept respiră, într-adevăr, un stil foarte fluid şi modern,nefiind greu să îţi dai seama că principalul public vizat este celfeminin.

Viitorul Hyundai AccentPartea din spate, în schimb, nuvine cu modificări substanţiale, în timp ce alura generală de coupecu patru uşi putem spune că va trece cu brio examenele celor maipretenţioşi în materie de stil auto. Să nu uităm, totuşi, căvorbim de o maşină foarte compactă, cu o lungime sub 4,4metri, deci rezultatul designerilor este cu atât mai multde apreciat.

Modelul de serie pe care Hyundai RB Concept îl prefigureazăurmează a fi construit chiar în Rusia, în uzina coreenilor de laSt. Petersburg, vânzările fiind programate pentru primăvara anuluiurmător. Motoarele vor fi pe benzină, fiind vorba de un 1,4litri de 107 CP, precum şi de un 1,6 litri de 124 CP. Seva putea opta şi pentru o cutie de viteze automată cu 4 trepte.

Despre preţuri, nici o informaţie. Însă coreenii mizează pe unraport preţ/echipare foarte bun. Având în vedere succesul pe careHyundai Accent l-a avut în Europa de Est, inclusiv în România,aşteptăm cu nerăbdare noul Accent şi la noi.Deocamdată nu ştim dacă îl vom vedea la Salonul AutoParis 2010.