Mercedes aduce la IAA 2015 un IAA Concept - un studiu aerodinamic de-zi-ra-bil!

Da, poţi să te gândeşti că următoarele modele Mercedes vor avea elemente inspirate din conceptul IAA.

Mercedes aduce la IAA 2015 un IAA Concept - un studiu aerodinamic de-zi-ra-bil! Mercedes aduce la IAA 2015 un IAA Concept - un studiu aerodinamic de-zi-ra-bil!

Îţi mai aminteşti reclama Mercedes-Benz cu pisica, cea în care o pisică era împinsă, cu puterea vântului, pe un CLA? Pentru că da, atât de aerodinamic este CLA; de fapt, conform Mercedes-Benz, este cel mai aerodinamic model de serie, cu un Cd de doar 0,22. 

Mercedes consideră că lumea nu a fost atentă la detaliul acesta, aşa că a încercat îmbunătăţiri. IAA este conceptul Mercedes (da, şi numele Salonului Auto de la Frankfurt totodată) care se prezintă ca cea mai aerodinamică maşină din lume. 

Cu un coeficient aerodinamic de doar 0,19, coupéul cu patru uşi de la Mercedes tratează cu prioritate problema aerodinamicii. Şi vine cu soluţii incredibil de frumoase. Şi, uhm, practice. De exemplu, după ce depăşeşte 80 de kilometri la oră, Mercedes IAA Concept (Inteligent Aerodynamic Automobile) se transformă uşor, exact ca în filmele din anii '00 cu Dodge Viper - doar că aici o face doar în interes aerodinamic.

„Coada” formată din opt segmente lungeşte maşina de 5.040 mm până la 5.430 de milimetri, formând o „ruptură” a fluxului de aer în spate şi îmbunătăţind aerodinamica. Flapsurile din partea din faţă se extind cu 25 de milimetri în faţă şi cu 20 de milimetri în spate, îmbunătăţind şi aici fluxul de aer în zona frontală şi cea a aripilor faţă. Roţile active şi grila faţă sunt, de asemenea, elemente active cu important rol aerodinamic. 

Ansamblul propulsor hibrid de sub capota lui IAA Concept însumează 279 de cai-putere şi poate parcurge în mod full electric până la 66 de kilometri (cu emisii de 31 g CO2/km) în modul aerodinamic.