Tribut pentru De Tomaso Pantera: Ghepardo Design Concept

Câţi dintre voi ştiu despre marca De Tomaso? Probabil foarte puţini, deoarece, în ultimul deceniu, s-a zbătut între faliment şi noi planuri. S-ar putea ca acest Ghepardo să reprezinte un nou start.

Tribut pentru De Tomaso Pantera: Ghepardo Design Concept Tribut pentru De Tomaso Pantera: Ghepardo Design Concept

De Tomaso a fost una dintre cele mai apreciate mărci demaşini sport exclusiviste în anii '60 şi '70, dar epocamodernă a aruncat acest brand într-un con de umbră. Se pare,totuşi, că De Tomaso se pregăteşte pentru revenirea pe scenaauto.

Conceptul De Tomaso Ghepardo se doreşte un tribut adusunui model foarte puţin cunoscut, Deauville, care, în1971, era cel mai rapid sedan. Totuşi, cel mai cunoscut model almărcii rămâne De Tomaso Pantera, pentru care a apărut recento propunere destul de interesantă. ÎnsăGhepardo, creaţia danezului Frederick Tjellesen, atrage mai multatenţia.

De Tomaso Ghepardo este un concept nou, in stilul coupe cu 4 usi

Ghepardo preia, fără surprize, tema "coupe cu 4uşi", încercând să atace fără menajamente Aston Martin Rapide, Porsche Panamera sau Fisker Karma. Interesant, creatorul spunedespre Ghepardo că are ca temă de inspiraţie şi lumea...costumelor, amintind de acestea prin suprafeţele clardelimitate.

Designul lui Ghepardo preia elemente stilistice de laPantera şi Mangusta, dar adaptate pentru noua lume autoecologică. Maşina este foarte aerodinamică, având un cX de 0,25,iar partea din spate a caroseriei este gândită pentru obţinereaunei forţe de apăsare mari, la orice viteză.

De Tomaso Ghepardo are o lungime de 4,82 metri si un ampatament de 2,99 metri

Dimensional, Ghepardo se dovedeşte o maşină sport delux, având o lungime de 4,82 metri, o lăţime de 1,97 metrişi un ampatament de 2,99 metri. Înălţimea de numai 1,3 metrisubliniază caracterul supersport, completat de jantele cu un designhigh-tech.

În teorie, Ghepardo poate fi motorizat de un propulsorV6 twin-turbo Ecoboost, de origine Ford, având 3,5 litri şi oputere de 465 CP. Performanţele s-ar situa, astfel, la unnivel excelent. Însă nu şi consumul sau emisiile nocive, cel puţindupă viitoarele standarde în materie de poluare.

De Tomaso Ghepardo poate fi propulsat de 4 motoare electrice, cu sistem fuel cell

Aşa încât pentru Ghepardo este prevăzut şi un sistem depropulsie de tip fuel-cell. Acesta presupune patru motoareelectrice plasate în câte o roată, fiecare producând 85 kW, ceea ceînseamnă o putere totală de 440 CP. Energia electrică pentruacestea este produsă de un sistem fuel-cell bazat pe metanol,plasat sub portbagaj.

Pentru că Ghepardo este un coupe cu 4 uşi spaţios, este normalsă ofere spaţiu pentru patru persoane şi bagajele lor,portbagajul cifrându-se la nu mai puţin de 500 de litri.Accesul în maşină nu putea fi decât neconvenţional, portierele demari dimensiuni având deschidere în sus, cele din spate permiţândaccesul prin lateral la portbagaj.

Suntem foarte curioşi dacă acest De Tomaso Ghepardo va avea unviitor. Pentru că diversitatea auto este binevenită, iar reînviereaunor nume celebre ar adăuga mai multă culoare acestui domeniu, almaşinilor exclusiviste.

Deocamdata, De Tomaso Ghepardo exista doar virtual, fiind inspirat de Pantera