VW Midsize Coupe Concept, sau cum ar arăta un viitor Jetta CC

Poate că forţăm lucrurile atunci când spunem că vom avea un Jetta CC, dar e cert că noul Midsize Coupe Concept anunţă o maşină nouă, poziţionată imediat sub Passat şi având forma - tot mai des întâlnită - a unui coupe cu patru uşi. Adică un CC. Şi cum e, ca dimensiuni, în teritoriul lui Jetta...

VW Midsize Coupe Concept, sau cum ar arăta un viitor Jetta CC VW Midsize Coupe Concept, sau cum ar arăta un viitor Jetta CC

Volkswagen a dezvăluit la Beijing un viitor model - prezentat sub formă de concept aflat foarte aproape de producţie - vorbim despre o maşină cu valenţe sport şi formă de coupe în patru uşi, mai lată decât actualul Passat, dar mai scurtă decât actuala Jetta.

VW Midsize Coupe Concept îmbină practic forma unei berline cu cea a unei maşini coupe sport, fiind o încercare a celor de la VW de a repeta, la scară mai mică, succesul lui VW CC, fără însă a face compromisuri cu privire la spaţiul interior. Fiind vorba de o maşină foarte lată (1.838 mm lăţime) şi destul de compactă (4.597 mm lungime), cu o înălţime mică (1.422 mm) şi roţi cu jante de 20 de inci, putem spune că nemţii pregătesc cu adevărat o maşină sport.

Se va numi Jetta CC? Nu ştim, dar parcă n-ar trebui inventat alt nume, nu?

Dacă ne uităm şi la motorizarea anunţată pe concept - un motor turbo de 2 litri 220 CP cu injecţie directă de carburant, capabil să consume doar 6.4 litri / 100 km (în teorie), dar să şi accelereze maşina de la 0-100 km/h în doar 6.5 secunde, cu o viteză maximă de 244 km/h, putem spune că nemţii s-au luat în serios, nu? Transmisia DSG cu şapte trepte şi coeficientul aerodinamic cD de doar 2.999 sunt alte două elemente care asigură o dinamică de invidiat, ne asigură germanii.

Spatele parcă e prea Audi-ish, nu? Evacuările sunt absolut superbe

Dar nu s-a acordat atenţie doar dinamicii, ci şi interiorului, care arată aproape premium, cu o consolă centrală orientată spre şofer, dar şi cu spaţiu suficient de mare pentru cinci adulţi şi bagajele lor (portbagajul are 500 de litri). Este, dacă vreţi, un exerciţiu despre cum poţi folosi noua platformă MQB pentru a dezvolta rapid tot felul de variante de caroserie, pentru toate gusturile. Să mai amintim că va exista cu siguranţă şi un model Skoda similar?

Fără padele pe volan, parcă nu e chiar OK să ai o transmisie DSG pe o maşină sport...

Printre rafinamente amintim şi farurile cu LED, vopseaua specială şi glossy Dragon Red, grila agresivă, roţile supradimensionate (20 inci, 245/40), decoraţiunile cromate de la exterior, folosirea intensivă de Alcantara la interior, precum şi forma de coupe a spatelui - toate se combină pentru a atrage ochiul şi a declara valenţele sportive ale acestei maşini. 

Avem o singură întrebare: vreţi acest model? Credeţi că are sens în gama VW? Verdictul vă aparţine.