SUV-urile şi crossoverele au preluat controlul: câte s-au vândut în Europa în 2014

Autor: Adrian Mihălţianu 18 mart. 2015 Dosar & Analize

Vânzările de SUV-uri şi crossovere în 2014 pe Bătrânul Continent au avut o creştere de 21% faţă de anul precedent, potrivit unui raport Jato Dynamics citat de Automotive News Europe.

Conform cifrelor, în Europa s-au vândut peste 2,5 milioane de astfel de maşini, pornind de la modele ca Nissan Juke şi terminând cu nume ca BMW X5. Cu alte cuvinte, una din cinci maşini nou cumpărate anul trecut a fost SUV sau crossover.

Marele campion a fost alianţa Renault-Nissan, care are două modele în top: noul Nissan Qashqai (din segmentul crososverelor compacte), care s-a vândut în 204.500 de exemplare, şi Renault Captur (din segmentul crossoverelor subcompacte), care a fost vândut în 165.868 de exemplare. Dacia Duster, SUV-ul produs şi la Mioveni, a terminat anul pe locul trei, după ce din 2010 şi până în 2012 a dominat în vânzări.

Noul Qashqai merge pe urmele primei generaţii

Dintre toate SUV-urile şi crossoverele, cele de mici dimensiuni au avut cea mai mare creştere, urmate de cele mari şi cele premium.

Surpriza raportului este, însă, segmentul maşinilor electrice, care a avut o urcare de 79,4% faţă de 2013, cu 60.408 maşini vândute. Dar, chiar şi aşa, cota de piaţă a acestui segment este încă foarte mică, de 0,47%, în creştere faţă de valoarea de 0,28% din 2013.

Deşi nu au avut o creştere foarte mare – doar 2% -, maşinile subcompacte domină în continuare piaţa auto din Europa, fiind vândute 2,59 milioane de unităţi în 2014. Cel mai cumpărat model din acest segment a fost Ford Fiesta, urmat de Renault Clio şi Volkswagen Polo.

Cu cât au crescut (sau scăzut) vânzările de maşini noi în Europa în 2014 faţă de 2013

Maşini electrice

79,4%

SUV-uri şi crossovere mici

54,4%

Coupe-uri premium

33%

SUV-uri şi crossovere mari

30%

SUV-uri şi crossovere compacte premium

18,5%

Premium plus

14,7%

Compacte

9,9%

Exotice

7,1%

Monovolume mari

7%

SUV-uri şi crossovere compacte

6,3%

Creşterea totală a pieţei (medie)

5,3%

Medii premium

2,3%

Subcompacte

2%

Entry premium (aproape premium)

1,9%

Utilitare derivate din maşini

1,6%

Compacte premium

1,3%

Decapotabile premium

0,9%

Maşini mini

-0,4%

Mari premium

-2,6%

Monovolume compacte

-3,2%

Medii

-7,1%

Monovolume mici

-10,1%

Decapotabile

-20,3%

Coupe-uri

-23,5%

 

Vânzări de SUV-uri şi crossovere în Europa în 2014 (unităţi)

Compacte

1.025.976

Mici

761.087

Compacte premium

474.207

Mari premium

195.014

Mari

50.367

Total

2.506.651

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide