TEST: Cele mai bune anvelope de vară pentru 2014

Dacă nu ţi-ai montat încă anvelopele de vară pe maşină, atunci ar trebui să te grăbeşti. În acest sens, ţi-am pregătit o listă cu cele mai bune pneuri de vară din 2014, conform germanilor de la Auto Zeitung. Nu sunt cele mai ieftine, însă ştii cum se spune: calitatea se plăteşte.

TEST: Cele mai bune anvelope de vară pentru 2014 TEST: Cele mai bune anvelope de vară pentru 2014

Odată cu creşterea temperaturilor, se recomandă ca anvelopele de iarnă să fie puse la păstrare, iar în locul lor să fie montate pneurile de vară. Astfel, te asiguri că ai parte de performanţele maxime ale cauciucului atunci când eşti pus faţă în faţă cu o situaţie de urgenţă.

Dar care sunt cele mai bune anvelope de vară? Un răspuns la această întrebare vine de la publicaţia germană Auto Zeitung, care a testat 12 modele de pneuri de vară pentru 2014. Cauciucurile de vară puse la încercare de nemţi au avut tipodimensiunea 225/50 R17 şi au fost montate, pe rând, pe un BMW Seria 3 320i cu 170 CP.

Germanii au testat cum se comportă anvelopele la acvaplanare, la frânarea de la 100 km/h la zero, la slalom şi pe circuit uscat.

Locul 12: Apollo Aspire 4G (preţ/set în Germania: 480 de euro)

Anvelopa produsă de indienii de la Apollo este criticată pentru performanţele slabe pe suprafeţe umede, în special în ceea ce priveşte acvaplanarea. Totodată, pe asfalt uscat, pneul de vară Apollo Aspire 4G nu se descurcă extraordinar. Punctaj total: 185 din 300.

Locul 11: Yokohama Advan Sport V105 (preţ/set în România: 3.800 de lei)

Nemţii spun despre anvelopa de vară Yokohama că pierde puncte din cauza distanţei lungi de frânare şi a instabilităţii punţii din spate a maşinii în timpul testului pe circuit. De asemenea, cauciucul de vară japonez are o rezistenţă la înaintare destul de mare, ceea ce a dus la o scădere a punctajului. Punctaj total: 203 din 300.

Locul 10: Bridgestone Turanza T001 (preţ/set în România: 2.700 de lei)

Pneul Bridgestone e lăudat pentru performanţele la acvaplanare, însă e criticat pentru distanţa mare de frânare. De asemenea, cei de la Autozeitung spun că susţinerea laterală e perfectibilă. Punctaj total: 213 din 300.

Locul 9: Nokian zLine (preţ/set în România: 2.600 de lei)

Anvelopa de vară Nokian pierde puncte din cauza supravirării pe suprafeţe umede şi a subvirării pe suprafeţe uscate. De asemenea, la slalom şi pe circuit a fost unul dintre cele mai slabe pneuri. În acelaşi timp, Nokian zLine a fost descris ca având o distanţă de frânare „acceptabilă”. Punctaj total: 218 din 300.

Locul 8: Vredestein Ultrac Cento (preţ/set în România: 2.500 de lei)

Performanţele modeste la rularea pe suprafeţe umede au adus un loc opt pneului de vară Vredestein Ultrac Cento. În rest, siguranţa este întotdeauna pusă pe primul loc, punctajul final obţinut fiind de 223 de puncte din 300 posibile.

Locul 7: Nexen N Fera SU1 (preţ/set în România: 2.100 de lei)

Anvelopa de vară Nexen se comportă foarte bine la acvaplanare şi oferă o distanţă de frânare foarte bună. De asemenea, primeşte puncte pentru performanţele bune pe circuit şi pentru rezistenţa relativ mică la înaintare. Punctaj total: 229 din 300.

Locul 6: Falken Azenis FK453 (preţ/set în România: 2.200 de lei)

Pneul Falken e criticat doar pentru rezistenţa ridicată la înaintare şi pentru răspunsul mediocru al punţii faţă la intrarea în curbă. Punctaj total: 232 din 300.

Locurile 1-5, pe pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »