TOP 10 cele mai ieftine maşini noi din România la jumătatea lui 2014

În ideea că Guvernul o să pună pe roate proiectul „Prima maşină”, conform căruia statul urmează să garanteze creditele oferite tinerilor care vor să-şi cumpere o maşină nouă, ne-am gândit să îţi oferim un top cu cele mai ieftine maşini noi din România la jumătatea lui 2014.

TOP 10 cele mai ieftine maşini noi din România la jumătatea lui 2014 TOP 10 cele mai ieftine maşini noi din România la jumătatea lui 2014

Guvernul a anunţat că lucrează la proiectul supranumit „Prima maşină”, prin care statul ar urma să garanteze împrumuturile luate de tinerii care vor să-şi cumpere o maşină nouă. Sistemul ar trebui să funcţioneze la fel ca programul „Prima casă”, doar că se va adresa, evident, maşinilor.

Astfel, ţi-am pregătit un TOP 10 cu cele mai ieftine maşini noi aflate la vânzare pe piaţa din România la jumătatea anului 2014.

Am exclus din start maşinile comerciale (precum Dacia Dokker van) şi cvadriciclurile (precum Renault Twizy) din simplul motiv că un tânăr care vrea să îşi cumpere o maşină nouă (cel mai probabil prima lui maşină) are nevoie de un adevărat partener pe patru roţi, care să aibă loc suficient pentru cel puţin patru persoane şi care să îl încălzească iarna.

Preţurile sunt cele de listă, preluate de pe site-urile oficiale ale producătorilor sau dealerilor şi nu includ reducerea acordată de Programul Rabla.

1. Dacia Logan – 6.890 de euro cu TVA inclus

Aşa cum probabil te aşteptai, cea mai ieftină maşină din România este Dacia Logan. Totodată, atunci când spui „cea mai ieftină maşină”, nu ar trebui să te aştepţi la cine ştie ce dotări.

Cu jante din oţel şi cu bare de protecţie negre

În versiunea sa de bază, denumită Acces, Dacia Logan oferă doar strictul necesar: un motor pe benzină de 1,2 litri care dezvoltă 75 CP, servodirecţie, ABS, ESP, patru airbag-uri şi… cam atât. În această variantă, noul Logan nu are radio, geamuri electrice şi nici aer condiţionat.

2. Dacia Sandero – 7.090 euro cu TVA inclus

Aceeaşi povestea ca la Logan, doar că într-o altă variantă de caroserie şi cu câteva precizări. Da, este puţin mai scump decât un Logan şi da, e mai mic, dar vine în plus cu o banchetă spate rabatabilă 1/3, 2/3, în vreme ce la Logan bancheta este (în varianta de bază) nefracţionabilă.

Aşa arată cea mai ieftină maşină nouă din Marea Britanie

În rest, acelaşi motor de 1,2 litri cu 75 CP şi lipsa geamurilor electrice, a radioului şi a aerului condiţionat.

3. Dacia Logan MCV – 7.890 euro cu TVA inclus

Cel mai ieftin Logan MCV vine cu acelaşi motor de 1,2 litri cu 75 CP ca la Logan şi Sandero, dar plusează cu un portbagaj imens pentru clasa subcompactă – 573 de litri. Totodată, spre deosebire de Logan berlină, varianta break primeşte, în cea mai ieftină versiune, bare faţă-spate vopsite în aceeaşi culoare cu caroseria.

Vrei break, primeşti bare vopsite în culoarea caroseriei

Tot patru airbag-uri, ABS şi ESP, dar tot fără aer condiţionat şi geamuri electrice.

4. Suzuki Splash – 7.999 euro cu TVA inclus

O maşină care măsoară doar 3,7 metri lungime, Splash vine, în cea mai accesibilă variantă, cu un motor pe benzină de 1,0 litri care produce 68 CP şi 90 Nm, cuplat la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte. Adică suficient pentru drumurile prin oraş.

O maşină de oraş capabillă şi foarte dotată

Portbagajul are un volum de 202 litri, iar dotările standard includ servodirecţie, geamuri electrice faţă, aer condiţionat cu acţionare manuală, lămpi de ceaţă, închidere centralizată, ABS şi două airbag-uri. Splash, este, aşadar, cea mai ieftină maşină cu aer condiţionat în echipare standard din România.

5. Škoda Citigo 2 uşi – 8.238 euro cu TVA inclus

În versiunea cea mai accesibilă, Škoda Citigo primeşte un motor pe benzină de 1,0 litri care produce 60 CP, o cutie manuală cu cinci trepte, ABS, ESP, servodirecţie, senzori de monitorizare a presiunii în pneuri şi volan reglabil pe înălţime.

Fără geamuri electrice, fără aer condiţionat, fără radio.

Locurile 6-10, pe pagina următoare.

Citeşte mai departe în pagina următoare »