UE pregăteşte o metodă mai strictă de măsurare a consumului teoretic

De câte ori ai reuşit să obţii, în lumea reală, consumul mediu teoretic publicat de producătorul maşinii tale? În cazul nostru, acest lucru s-a întâmplat foarte rar sau deloc. Şi se pare că oamenii care se ocupă de legile Uniunii Europene ştiu despre această problemă şi pregătesc un act normativ care ar trebui să elimine testele de emisii făcute de producătorii auto în laborator cu teste făcute în condiţii cât mai apropiate de condiţiile reale de condus.

UE pregăteşte o metodă mai strictă de măsurare a consumului teoretic UE pregăteşte o metodă mai strictă de măsurare a consumului teoretic

Uniunea Europeană pregăteşte un proiect legislativ care îi va obliga pe producătorii de maşini să măsoare consumul mixt de combustibil în condiţii reale, şi nu în laborator, aşa cum se face în prezent. Informaţia a fost publicată de Automotive News Europe care citează un oficial european sub protecţia anonimatului. Astfel, cumpărătorii de maşini noi vor şti mult mai exact la ce consum real să se aştepte.

Potrivit sursei citate, proiectul de lege ar putea fi terminat până la sfârşitul lui 2014, ceea ce ar duce cu siguranţă la cuvinte grele din partea producătorilor auto care ar trebui să investească foarte mulţi bani pentru a reduce cu adevărat consumul de combustibil şi emisiile motoarelor cu ardere internă pe care le construiesc.

În 2013, un studiu publicat de UE a arătat că scăderea mediei emisiilor de dioxid de carbon la maşinile noi produse în spaţiul comunitar a fost influenţată în proporţie de aproximativ 33% de tehnicile de laborator folosite de mărci, precum acoperirea spaţiilor dintre elementele de caroserie sau condusul pe suprafeţe foarte line.

În viitorul apropiat, un consum de 5,6 l/100 km va fi considerat mare

Cu alte cuvinte, scăderea teoretică a emisiilor de dioxid de carbon (şi deci şi a consumului mixt teoretic) nu pare să aibă prea multe în comun cu realitatea zilnică. De fapt, conform sursei citate de Automotive News Europe, în realitate, emisiile de oxizi de azot (NOX) ale motoarelor diesel – despre care se crede că duc la apariţia cancerului de plămâni – sunt de patru şi chiar cinci ori mai mari decât în testele de laborator. În acest sens, UE va impune, de la 1 septembrie 2014, o limită de 0,08 grame (80 de miligrame) de NOX/kilometru pentru maşinile noi cu motoare diesel vândute în Uniune  -în scădere faţă de limita de 0,18 grame (180 de miligrame) de NOX/km valabilă până la sfârşitul lunii august.

Proiectul legislativ care ar urma să impună metode realiste de măsurare a emisiilor şi a consumului vine după ce legiuitorii europeni au votat, la începutul lui 2014, o nouă limită maximă a emisiilor de dioxid de carbon pentru orice maşină nouă produsă şi vândută în UE după data de 1 ianuarie 2020: 95 g/km.

De altfel, mişcarea venită din partea Uniunii poate fi interpretată ca fiind una extrem de naturală, având în vedere metodele incorecte prin care producătorii auto au reuşit să scadă, doar pe hârtie, emisiile nocive ale maşinilor pe care le construiesc.

Oricât de mult ne-ar plăcea V8-urile însetate, realitatea este că maşinile hibride şi electrice vor ajunge în centrul atenţiei în următorii ani

De cealaltă parte a baricadei, reprezentanţii industriei auto europene recunosc că testele din prezent nu sunt perfecte, însă sunt de părere că membrii Comisiei Europene trebuie să fie realişti în privinţa impunerii unor standarde de testare mult mai stricte. În acelaşi timp, asociaţia germană a industriei auto (Verband der Automobilindustrie – VDA) a declarat că lucrează la propria versiune de reglementări privind testarea emisiilor în condiţii reale, pe care o va înainta Comisiei Europene.

Dacă oficialii Uniunii Europene vor reuşi să impună noi standarde de testare care să ducă la cifre reale ale consumului mediu teoretic, atunci producătorii vor fi obligaţi să investească sume uriaşe de bani în noi tehnologii de eficientizare a motoarelor cu ardere internă sau în soluţii hibride. În ceea ce ne priveşte pe noi, cumpărătorii de maşini şi consumatorii de carburanţi, acest lucru poate duce la două efecte negative: 1) preţurile maşinilor noi va creşte pentru a acoperi investiţiile producătorilor şi 2) preţurile la combustibil vor creşte pentru a acoperi pierderile distribuitorilor cauzate de o scădere a consumului.

Nimănui nu-i place să dea bani pe benzină sau motorină

În cele din urmă însă, dacă vrem ca planeta pe care trăim să aibă o viaţă cât mai lungă şi cât mai fericită, aceste măsuri sunt necesare, chiar dacă s-ar putea să aibă un impact negativ pe termen scurt în buzunarele proprii. Dar cred că nu mai contează dacă vom plăti zece lei pentru un litru de benzină, atâta vreme cât copiii noştri vor avea şansa să respire un aer mai curat.

Tu ce crezi: trebuie ca Uniunea Europeană să impună reguli mai stricte, chiar dacă acestea ar putea duce la o creştere a preţurilor la carburanţi?