Maşina electrică Metron 7 rivalizează cu familistele diesel ca autonomie

Un monovolum compact diesel poate parcurge în jur de 1.000 km cu un plin, în funcţie de încărcătură şi viteză. Dar un monovolum cu motor electric, oare la ce autonomie poate ajunge ”cu un plin” de curent electric? Maşina de faţă sigur vă va surprinde cu autonomia ei.

Maşina electrică Metron 7 rivalizează cu familistele diesel ca autonomie Maşina electrică Metron 7 rivalizează cu familistele diesel ca autonomie

Specialiştilor de la firma slovenă Metron Institute le place să convertească maşinile convenţionale în maşini electrice - au făcut asta chiar şi cu un Sandero din prima generaţie, care a câştigat în 2013 Raliul Monte Carlo al Energiilor Neconvenţionale. Deja sună interesant, nu-i aşa?

Mai nou, slovenii au decis să transforme o maşină familistă. Aşa încât au luat o Mazda5 din precedenta generaţie, i-au înlocuit propulsia convenţională cu una electrică şi au dotat-o cu baterii de mare capacitate şi densitate, capabile să-i confere maşinii o autonomie de 700 km. Cel puţin în teorie.

Cu o Mazda5 diesel se poate merge aproape 1.000 km cu un plin. Dar cu Mazda5 transformată în maşină electrică, oare câte sute de kilometri se pot face ”cu un plin” de curent electric?

 

Ce se întâmplă, însă, când vrei să dobori recorduri? Uite aşa a ajuns Metron 7 în competiţia WAVE 2015, destinată vehiculelor electrice şi care constă dintr-un traseu foarte variat şi multe probe, de-a lungul a 10 zile.

Fără a ne lungi cu vorba, vom spune că Metron 7 a câştigat categoria sa datorită unei autonomii maxime de, atenţie, 826 km. În condiţiile în care viteza medie a fost de 72 km/h (deci nu prea mică) pe un traseu foarte variat, atât ca tipuri de drum, cât şi ca forme de relief.

Cum a fost posibil acest lucru, ce artificii au folosit slovenii şi, mai ales, cât a costat transformarea de record, aflaţi citind acest material.

Trebuie să fii un pic nebun să crezi că un monovolum electric poate avea o autonomie aşa de mare. Sau poate nu?!...