Tesla Model S P85D: tracţiune integrală şi putere demnă de un supercar

Elon Musk, despre care îmi place să cred că are o grotă săpată într-un munte unde plănuieşte preluarea controlului asupra lumii, a prezentat o nouă opţiune pentru berlina 100% electrică Tesla Model S: tracţiunea integrală. Dar pentru că este o maşină 100% electrică, lucrurile stau puţin diferit faţă de un model convenţional. Detalii mai jos.

Tesla Model S P85D: tracţiune integrală şi putere demnă de un supercar Tesla Model S P85D: tracţiune integrală şi putere demnă de un supercar

Berlina 100% electrică Tesla Model S e deja o maşină impresionantă, mai ales în versiunea de top P85+. Dar Elon Musk, fondatorul şi preşedintele companiei americane Tesla Motors, a hotărât că trebuie făcute nişte îmbunătăţiri, aşa că P85+ a devenit acum „old news”, deoarece Model S poate fi echipat acum cu tracţiune integrală.

Şi pentru că este vorba despre o maşină 100% electrică, o Tesla Model S cu tracţiune integrală are, de fapt, două motoare electrice – unul în faţă şi unul în spate. Iar asta înseamnă că dacă alegi modelul de top P85D (D vine de la Dual Motors), o să ai de-a face cu o maşină care ascunde sub caroseria sa nu mai puţin de 700 CP şi 931 Nm.

Chestiile alea roşii sunt motoarele

Motorul de 476 CP din spate a rămas neschimbat, plusul de putere fiind asigurat de motorul al doilea - care pune în mişcare roţile din faţă şi produce echivalentul a 224 CP.

Astfel, potrivit cifrelor oficiale, o Tesla Model S P85D accelerează de la zero până la 60 de mile pe oră (aproximativ 96 km/h) în 3,1 secunde, în vreme ce viteza maximă este limitată la 250 km/h (varianta P85 cu tracţiune spate este limitată la 210 km/h).

Ca să înţelegi mai bine ce înseamnă toate aceste cifre, o să îţi spun că berlina lui Musk e mai puternică decât un Porsche 911 Turbo S cu cutie automată PDK şi pachet Sport Chrono (care are 560 CP şi 700 Nm), iar sprintul până la 100 km/h e comparabil (3,1 secunde).

Uite şi un videoclip:

Pe lângă plusul de putere, versiunea cu tracţiune integrală a lui Model S are şi o autonomie îmbunătăţită cu 16 km, ajungând acum la 443 km. Ştiu, pare ciudat, având în vedere că greutatea este mai mare cu 132 kg, dar deştepţii de la Tesla au reuşit să programeze creierul electronic al maşinii astfel încât să profite la maximum de perioadele de decelerare şi să distribuie cât mai eficient puterea pe asfalt la accelerare.

Totodată, plusul de putere pe puntea din faţă a însemnat obţinerea unui raport de distribuţie a greutăţii de 50/50 faţă/spate, ceea ce ar trebui să ducă la un comportament rutier excelent.

Opţiunea tracţiunii integrale este disponibilă şi pentru celelalte variante de Model S, şi anume 60D şi 85D.

La evenimentul de aseară, Elon Musk a prezentat şi un nou tip de cruise control, denumit Autopilot, care poate accelera, frâna şi urmări drumul automat, fără intervenţia şoferului. Totodată, dacă cel de la volan semnalizează stânga sau dreapta, maşina va schimba automat banda de rulare, fără ca şoferul să atingă volanul. Cu alte cuvinte, Tesla a făcut un pas înainte în dezvoltarea maşinilor autonome.

Sistemul Autopilot se foloseşte de două camere video pentru a urmări marcajele rutiere şi semnele de circulaţie

Doritorii pot deja să-şi comande noile variante de Model S, iar livrările vor începe până la sfârşitul lui 2014 pentru P85D. Pentru 60D şi 85D, livrările vor începe în februarie 2015.

Foto deschidere: Jalopnik