Renault sărbătorește producția a 100.000 de unități ale modelului Renault 5 E-Tech la uzina din Franța.
În octombrie 2024 a început producția modelului Renault 5 electric, acesta fiind comercializat începând cu anul acesta. Acum, la uzina Ampere ElectriCity din Douai, Franța a fost produs modelul Renault 5 electric cu numărul 100.000. Numărul simbolic a fost atins în doar 15 luni de la începerea producției. Fabrica produce în fiecare zi în jur de 900 de autoturisme. Două treimi din acestea sunt Renault 5 E-Tech.
Renault 5, cu bateria sa de 52 de kWh ce oferă 150 de CP și o autonomie de 400 de KM, îi are drept rivali pe Citroën ë-C3 și Peugeot e-208. Ccrossover-ul Citroën oferă 113 CP, o autonomie de 320 de KM și o baterie de 44 kWh. În schimb, hatchback-ul oferă o bateire de 51 de kWh, 156 CP și o autonomie de aproape 400 de KM. Cu toate că ë-C3 este un crossover, dimensiunile și performanțele acestuia sunt similare modelului Renault.
Cea mai recentă mașină produsă dintre acestea este un Renault 5 electric în varianta Techno. Acesta are o baterie de 52 kWh și a fost asamblat săptămâna trecută. Pentru a sărbători ocazia, Renault a organizat un eveniment pentru angajații uzinei. Mașina a primit un colant special în culorile steagului francez și numărul 100.000 pentru a marca ocazia. Modelul electric a câștigat de asemenea premiul de „Mașina Anului 2025”.
La fabrica din Douai sunt asamblate 6 modele electrice pe aceeași linie de producție: Renault 5, Renault Megane și Renault Scenic E-Tech electric, Alpine A290, Nissan Micra și Mitsubishi Eclipse Cross. Pentru a ajunge la numărul de 900 de unități pe zi, angajații uzinei lucrează în 3 schimburi. Majoritatea modelelor electrice Renault sunt produse aici deoarece cei mai mulți dintre furnizorii companiei, inclusiv fabrica pentru motoare electrice Cléon, se află pe o rază de doar 300 de KM față de locație.
Renault 5 E-Tech este cel mai bine vândut model electric de segment B din Europa. Acesta este cea mai dorită mașină electrică din Franța. În Olanda și Spania este pe primul loc în segmentul său. Compania dorește să ofere mai multe actualizări modelului începând cu anul viitor. În primul rând echiparea Techno va primi funcția „One Pedal”. Astfel, pentru regenerarea energiei, șoferul va putea opri mașina folosind doar pedala de accelerație, nefiind nevoit să folosească frâna.
Francezii doresc să ofere trei motoare și două baterii noi, împreună cu 5 nivele de echipare diferite. Modelul va fi echipat inclusiv cu o serie de camere menite să detecteze oboseala sau neatenția șoferului și să îl avertizeze. Schimbările vor fi implementate începând cu luna ianuarie.
În prezent, Renault 5 electric este disponibil în două variante în România. Versiunea de mobilitate urbană cu autonomie redusă are un preț de start de 24.900 de euro. În schimb, versiunea cu autonomie mai mare, de până la 400 de KM, începe de la aproximativ 30.700 de euro.