Audi loveşte BMW sub centură: nu i8, ci R8 LMX este prima maşină de serie cu faruri laser

Cei de la BMW au anunţat foarte satisfăcuţi că BMW i8 este prima maşină de serie care va oferi noua tehnologie a farurilor cu laser. Iată, însă, că Audi le ”fură” gloria, printr-un adevărat anunţ-şoc.

Audi loveşte BMW sub centură: nu i8, ci R8 LMX este prima maşină de serie cu faruri laser Audi loveşte BMW sub centură: nu i8, ci R8 LMX este prima maşină de serie cu faruri laser

Varianta de serie a noului BMW i8 a fost lansată la Salonul Auto Frankfurt 2013, cu această ocazie bavarezii anunţând că BMW i8 va beneficia în premieră absolută de tehnologia farurilor cu laser, o delicatesă greu de refuzat de amatorii de gadgeturi.

La acelaşi salon auto, rivalii de la Audi au prezentat conceptul Audi Sport Quattro, pe care l-au dotat în 2014 cu aceeaşi tehnologie, cu ocazia Consumer Electronics Show din Las Vegas. Ulterior, cei de la BMW s-au amuzat pe seama celor de la Audi pe instagram: ”Sorry we didn't present our #laserlight concept from 2011 at the #CES2014. We're too busy with series production”.

Ia de-aici, BMW: ”cine râde la urmă, râde... de se sparge!”

Acum vedem că ”răzbunarea e dulce”, deoarece i8 va putea fi comandat cu faruri laser doar din toamnă, în timp ce rivalii din Ingolstadt pun în vânzare în această vară ediţia specială Audi R8 LMX, indicativul ”LMX” ascunzând noua tehnologie Matrix LED Laser.

Mai exact, vorbim de patru blocuri optice dotate cu diode laser având diametrul de numai 300 micrometri şi emiţând raze laser albăstrui, transformate printr-un convertor cu fosfor în lumină albă cu o temperatură de 5.500 Kelvin, ideal pentru ochiul uman.

Oare ăsta va fi posterul pe care şi-l vor pune în garaje cei 99 de clienţi ai lui R8 LMX?

Noile faruri se activează automat odată depăşită viteza de 60 km/h, iar un sistem special de camere sesizează când din sens contrar apar alte maşini, adaptând intensitatea luminoasă pentru a nu-i deranja pe ceilalţi şoferi.

Ediţia specială Audi R8 LMX este produsă în doar 99 de exemplare, fiecare vopsit într-o nuanţă specială Ara Blue şi beneficiind de motorul V10 de 5,2 litri şi 570 CP (cu 20 CP mai mult decât varianta de top de până acum, R8 V10 plus), care-i asigură un demaraj 0-100 km/h în 3,4 secunde şi o viteză maximă de 320 km/h.

Două sute zece mii de euro pentru a avea prima maşină de serie cu faruri laser. Merită?

Preţul de bază al ediţiei speciale Audi R8 LMX este de 210.000 de euro, cu aproape 100.000 de euro mai mare decât al celui mai ieftin BMW i8. Însă clienţii acestor 99 de exemplare Audi măcar se vor putea lăuda că au primele maşini de serie din lume cu faruri laser...