Cine-şi imagina că după avansul teribil vine dezastrul neiertător?



Panică la mall-ul de invenţii

Cine-şi imagina că după avansul teribil vine dezastrul neiertător? Cine-şi imagina că după avansul teribil vine dezastrul neiertător?

Să fi fost acum vreo 3 luni când Bob Lutz, unul dintre oamenii care au scris business în industrie (mai ales la General Motors), a prezis falimentul Tesla. Fără milă, fostul şef de produs de la GM a şters pe jos cu visurile sudafricanului, mai ales cu cele pe roţi. Atunci, Bob Lutz îşi permisese să dea sensul lui lansărilor pe care le făcuse Elon Musk. Americanul văzuse camionul Tesla şi noul Roadster – lansate peste noapte - ca pe ultimele soluţii pentrusupravieţuirea afacerii cu maşini. Deşi obişnuit să-şi taie partea dreptului la replică pe Twitter atunci când e atacat, Musk nu a zis nici pâs şi a trecut peste aceste lucruri.

Lutz îşi motivase predicţiile cu termenii de livrare superîntârziaţi pentru Model 3 şi cu un calendar de livrări care începea târziu atât pentru camionul-surpriză, cât şi pentru Roadster. Acum, consultantul Lutz pentru oricine îi cere sfatul îi dăduse lui Musk maximum 6-8 luni ca să găsească bani noi (vreo 20 de miliarde) de la investitori ca să nu închidă Tesla.

Chiar dacă a vândut vreo 200 de camione în vreo 4 contracte mari, printre care 3 cu Budweiser, Pepsi şi Walmart, asta nu scoate Tesla din apele agitate, iar Bob Lutz se întoarce cu un nou mesaj apocaliptic pentru cei care şi-au dorit maşina asta. El i-a recomandat unei mâini de colecţionari să-şi cumpere un model Tesla S cât mai pot, pentru că maşina este extraordinară. Los Angeles Times, care a dat ştirea, a întărit părerea lui Musk despre un faliment aşteptat al companiei de maşini electrice. El a spus că Tesla S este una dintre cele mai rapide maşini de azi şi costă de 4 ori mai puţin decât un model de 350.000$ cu aceleaşi performanţe.

La fel de performant nu este însă şi Elon Musk, om care conduce Tesla în faliment după părerea lui Lutz pentru că nu ştie cum să facă mai mulţi bani decât consumă. În noiembrie, costurile Teslape oră erau de 500.000$. Musk mai are multe planuri de business global şi chiar pe planeta Marte cu proiectul Space X. Pe Pământ, el vrea să construiască cel mai rapid transport pentru oameni cu proiectul Hyperloop.