EXCLUSIV ProMotor - RAR nu va verifica ulterior maşinile modificate de Volkswagen, nu există sancţiuni legale pentru cine refuză remedierea

După ce grupul Volkswagen a anunţat soluţiile pentru motoarele de 1.2, 1.6 şi 2 litri care echipează maşinile mărcilor VW, Skoda, Audi şi Seat implicate în scandalul noxelor, am decis să punem Registrului Auto Român câteva întrebări pe care probabil şi le pune orice proprietar de maşină afectată.

EXCLUSIV ProMotor - RAR nu va verifica ulterior maşinile modificate de Volkswagen, nu există sancţiuni legale pentru cine refuză remedierea EXCLUSIV ProMotor - RAR nu va verifica ulterior maşinile modificate de Volkswagen, nu există sancţiuni legale pentru cine refuză remedierea

După ce grupul Volkswagen a anunţat soluţiile pentru motoarele de 1.2, 1.6 şi 2 litri care echipează maşinile mărcilor VW, Skoda, Audi şi Seat implicate în scandalul noxelor, am decis să punem Registrului Auto Român câteva întrebări pe care probabil şi le pune orice proprietar de maşină afectată.

Am vrut să ştim dacă RAR va trece la verificarea maşinilor afectate după ce vor avea schimbat softul sau montată piesa adiţională de către grupul Volkswagen pentru a se asigura că respectă normele în vigoare. Pe scurt, dacă o vizită la RAR va fi obligatorie după cea la service-ul Volkswagen. Potrivit RAR, nu este obligatorie o astfel de verificare ulterioară.

La întrebarea dacă grupul Volkswagen va informa RAR despre maşinile care nu se vor prezenta pentru modificări, sau dacă există vreo sancţiune în acest caz din partea instituţiei statului, am aflat de la RAR că nu există o prevedere legală în acest sens, cu atât mai puţin una care să conţină sancţiuni pentru clienţii care refuză rechemarea. 

Totodată, am vrut să ştim dacă proprietarul unei maşini VW implicată în acţiunea de rechemare va fi penalizat în vreun fel de RAR dacă refuză, din diferite motive, soluţiile propuse de grupul Volkswagen. Va avea voie să circule cu maşina ca înainte?

RAR ne-a transmis că ar putea sa ia atitudine (să nu mai acorde ITP) numai dacă un eventual test static ar demonstra nerespectarea cerinţelor aplicabile din punct de vedere al menţinerii în circulaţie şi nu al admiterii pentru prima dată în circulaţie. Potrivit RAR, acel proprietar are dreptul să circule cu maşina ca înainte, atât timp cât obţine ITP valabil.

Instituţia de stat ne-a mai spus că Grupul VW a trimis deja către RAR listele cu maşinile afectate, iar Registrul Auto Român, la rândul sau, a comunicat grupului lista cu vehiculele afectate dintre cele importate în regim individual (de regulă vehicule second-hand), astfel încât s-a ajuns la cifra cunoscută de 105.300 vehicule (din parcul naţional) afectate de softul pirat.



 

Când încep rechemările şi ce model este primul pe listă

Volkswagen Amarok va fi primul model din cele produse de mărcile grupului Volkswagen implicate în scandalul normelor de poluare.

În decembrie 2015, Grupul Volkswagen a prezentat Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport Motorizat (KBA) măsurile tehnice specifice pentru motoarele EA189 afectate de scandalul emisiilor. Conform celor agreate, la finele lunii ianuarie Volkswagen a început implementarea măsurilor pentru motoarele cu capacitatea de 2,0 litri. În următoarele câteva luni, măsurile vor fi implementate pentru motoarele cu capacităţi de 1,2 şi 1,6 litri.

Actualizarea de soft este planificată pentru motoarele EA189 de 1,2 litri, 1,6 litri şi 2,0 litri. Timpul alocat manoperei va fi de sub o jumătate de oră. La motorul de 1,6 litri va fi montat adiţional un dispozitiv de rectificare a fluxului în conducta de admisie, timpul de lucru estimat inclusiv pentru actualizarea de soft fiind de doar sub 45 de minute.



Rechemarea a început acum cu motorul 2,0 TDI de la Volkswagen Amarok. După instalarea acestui nou soft de comandă a motorului, Amarok respectă limitele solicitate pentru a îndeplini cerinţele normei de poluare Euro 5. În doar câteva săptămâni, vor urma alături de variantele modelului Passat de asemenea şi alte modele cu motoarele 2,0 TDI afectate. Modificarea motoarelor afectate de 1,2 litri este planificată pentru finele celui de-al doilea trimestru. În încheierea rechemării, începând cu al treilea trimestru al anului, va avea loc implementarea pentru autovehiculele cu motor de 1,6 litri.

Rechemarea se va extinde pe parcursul întregului an 2016 şi va începe în luna ianuarie. De asemenea, Volkswagen va contacta fiecare client.

Grupul Volkswagen va rechema în total aproximativ 8,5 milioane de autovehicule în Europa (pieţele EU28), în această cifră fiind incluse circa 2,4 milioane de autovehicule din Germania, conform Autorităţii Naţionale Germane pentru Transport.

Cei care vor cumpăra pe viitor o maşină rulată din grupul VW vor putea verifica dacă au fost efectuate deja măsurile de remediere prin căutarea unei etichete specifice, care va fi aplicată în locul destinat roţii de rezervă. Totodată, această informaţie va putea fi obţinută din istoricul electronic al autovehiculului. Măsurile de remediere vor fi de asemenea introduse manual în planul de service.