Mercedes-AMG cumpără o bucată consistentă din MV Agusta

Mercedes-AMG, nou redenumita divizie de performanţă auto a celor de la Daimer, va intra pe teritoriul moto după ce va cumpăra o bucată măricică din legendarul producător italian MV Agusta.

Mercedes-AMG cumpără o bucată consistentă din MV Agusta Mercedes-AMG cumpără o bucată consistentă din MV Agusta

Grupul Daimler a anunţat că va cumpăra 25% din producătorul italian de motociclete MV Agusta prin intermediul mărcii germane Mercedes-AMG, scrie Reuters.

Mişcarea va fi benefică pentru ambele părţi – MV Agusta va avea acces la imensa reţea de distribuţie Daimler, iar Mercedes-AMG va putea avea acces la tehnologiile dezvoltate de italieni pentru motoare performante cu trei cilindri, precum şi la soluţii constructive cu greutate redusă. Totodată, tranzacţia le va asigura celor de la Daimler un loc în consiliul director al companiei italiene.

MV Agusta F4 RR - unul dintre cele mai performante modele ale italienilor

Mercedes-AMG se alătură, astfel, celorlalţi doi mari producători premium din hegemonia germană care produc sau deţin mărci care produc motociclete: BMW şi Audi (prin grupul Volkswagen).

Despre BMW ştie toată lumea că asamblează motociclete, iar bavarezii au început deja să folosească motoare de mici dimensiuni – pe i8, de exemplu, dar şi pe i3 (ca range extender).

Audi, deşi nu produce motociclete, deţine Ducati, iar colaborarea dintre cele două mărci s-a văzut cât se poate de clar la Salonul Auto Paris 2014, unde Volkswagen a prezentat conceptul XL Sport cu motor de Ducati.

Noul GT e primul model care marchează redenumirea diviziei de performanţă auto Daimler din Mercedes-Benz AMG în Mercedes-AMG

MV Agusta a fost înfiinţată în anul 1945 şi deţine peste 75 de titluri mondiale în motorsport, atât la rideri, cât şi la constructori. Istoria firmei italiene a fost zguduită de mai multe ori de problemele financiare, iar numele MV Agusta a fost aproape inexistent pe harta moto a lumii din anii ’70 şi până în 1992, când a fost readusă la viaţă de Claudio Castiglioni şi Massimo Tamburini. În ultimul deceniu, compania italiană cu sediul pe malul lacului Varese a fost deţinută de companii ca Harley-Davidson şi Proton din Malaezia, după care a fost recumpărată de Castiglioni înainte de moartea sa, iar acum e deţinută de fiul său.