Range Rover Sport SVR, recordman pe Nürburgring. Porsche, tu muţi!

Cea mai nouă (şi mai puternică) versiune de Range Rover, SVR, se laudă că a scos cel mai bun timp pe Nürburgring, în clasa SUV. O să urmeze o răfuială în stilul Mégane RS / León Cupra...?

Range Rover Sport SVR, recordman pe Nürburgring. Porsche, tu muţi! Range Rover Sport SVR, recordman pe Nürburgring. Porsche, tu muţi!

Range Rover Sport SVR are sub capotă motorul V8 de 5,0 litri supraalimentat, motor pe care îl găseşti şi la versiunile extreme R-S de la Jaguar. Şi aici, ca şi acolo, produce 550 de cai-putere. Asta îi mai taie câteva zecimi de secundă la acceleraţia 0-100 km/h, prin comparaţie cu RRS-ul cu 510 CP. Conform surselor citate de Autocar, sprintul 0-100 km/h s-ar desfăşura acum în 4,5 secunde

Range Rover, Regele imperturbabil

Şi nu e vorba doar de sprint sau de putere aici, ci şi de setările la care inginerii JLR le-au optimizat pentru ca RRS SVR să parcurgă vestitul Nürburgring în 8 minute şi 14 secunde. După cum cei de la Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations au menţionat, este vorba de setări ale suspensiei şi ale unităţii ECU şi un sistem de frânare mai eficient. 

Printre multele lucruri pe care nu le ştim despre SVR este unul foarte important: masa. RRS are 2.310 kg. Iar un Porsche Cayenne Turbo 2.260. Şi 0-100 km/h în 4,5 secunde. Şi 519 CP. Şi, privind mai departe în familia Porsche, găsim Macan Turbo, care livrează 400 CP şi cântăreşte doar 2.000 kg. Iar Macan Turbo a stabilit un timp de 8 minute şi 15 secunde pe acelaşi circuit

Un tigru numit „Profit”

Motivul pentru care vedem reuşita Range Rover pe Nürburgring ca o palmă dată lui Porsche este următorul: în momentul în care a apărut pe piaţă Cayenne, se promova ca „cel mai rapid SUV de serie din lume”. Şi ţinând cont şi de pedigree-ul competitiv specific producătorului din Stuttgart, Range Rover Sport tocmai pare să fi păşit pe teritoriu ostil...

Rămâne de văzut dacă va exista recurs şi aici ca în cazul Renault Mégane RS / Seat León Cupra.