România a ajuns la 666 de kilometri de autostradă. Cum stăm în comparaţie cu vecinii?

Patru dintre cele mai mari economii din regiune, Polonia, România, Cehia şi Ungaria, au cheltuit anul trecut circa 90 miliarde de dolari (70 de miliarde de euro) cu proiectele de infrastructură, reiese din raportul „Capital projects and infrastructure spending: outlook 2025“, realizat de firma de consultanţă PwC. Circa 30 miliarde de dolari (23 miliarde de euro) au fost cheltuieli cu infrastructura de transport. Ce investiţii fac statele care au prins trenul aderării la Uniunea Europeană din 2004, cu doi ani şi jumătate înaintea României, şi ce decalaj mai are infrastructura locală?

România a ajuns la 666 de kilometri de autostradă. Cum stăm în comparaţie cu vecinii? România a ajuns la 666 de kilometri de autostradă. Cum stăm în comparaţie cu vecinii?

Ţările est-europene înregistrează, chiar şi după şase ani de la izbucnirea ultimei crize financiare mondiale, ritmuri de creştere economică sub potenţial, iar proiectele de infrastructură sunt practic o gură de oxigen pentru economiile din regiune, sufocate de lipsa investiţiilor private şi a consumului.

Gradul de dezvoltare a infrastructurii în Europa Centrală şi de Est diferă semnificativ de la o ţară la alta, dar caracteristica comună a acestora este că toate se află sub nivelul ţărilor dezvoltate din vestul continentului, din moment ce întreaga regiune s-a confruntat timp de câteva decenii cu investiţii reduse în acest sector. Investiţiile în infra­structură s-au dezgheţat mai ales în ultimii zece ani, odată cu extinderea spre Est a UE, ceea ce a deschis accesul ţărilor din regiune la fonduri nerambursabile.

Patru dintre cele mai mari economii din regiune, Polonia, România, Cehia şi Ungaria, au cheltuit anul trecut circa 90 miliarde de dolari (70 mld. euro) cu pro­iectele de infrastructură, potrivit unor calcule efec­tuate de Business Construct pe baza datelor din raportul „Capital projects and infrastructure spending: outlook 2025“, realizat de firma de consultanţă PwC.

Circa 30 miliarde de dolari (23 mld. euro) au fost cheltuieli cu infrastructura de transport.

Citeşte mai departe pe Ziarul Financiar.