Suedezii ne demonstrează că a meritat să aşteptăm 12 ani pentru noul Volvo XC90

Volvo a avut nevoie de 12 ani ca să scoată din producţie primul XC90 şi să dea frâu liber unei noi generaţii a SUV-ului familist. Şi chiar dacă la prima vedere pare că suedezii au fost leneşi, după ce vezi pe viu noul XC90 îţi dai seama că aşteptarea a meritat.

Suedezii ne demonstrează că a meritat să aşteptăm 12 ani pentru noul Volvo XC90 Suedezii ne demonstrează că a meritat să aşteptăm 12 ani pentru noul Volvo XC90

A doua generaţie Volvo XC90 a venit la Salonul Auto Paris 2014 ca să dea publicul pe spate. Până la urmă, au trecut nu mai puţin de 12 ani de când suedezii au pornit producţia la prima generaţie, iar acum, după mai bine de un deceniu, a venit vremea pentru un suflu nou în curtea mărcii deţinute de chinezi. 

Cele două modele expuse la stand au fost asaltate de jurnaliştii prezenţi la salon şi a fost nevoie să stau la coadă, ca pe vremurile demult apuse din România, ca să văd şi să simt interiorul noului Volvo XC90. Şi sincer să fiu, a meritat.

Formele sunt cunoscute, dar tehnologia de dedesubt este complet nouă

Materialele sunt într-adevăr premium (cel puţin pe maşinile expuse la salon), cu piele moale şi fină şi cu inserţii de lemn de cea mai bună calitate. Scaunele din faţă îşi păstrează profilul binecunoscut de la modelele Volvo din ultimii 20 de ani (e de bine, fiindcă sunt extrem de confortabile), iar bancheta din spate oferă spaţiu berechet pentru trei adulţi. Totodată, bancheta poate fi culisată înainte/înapoi pe porţiuni, aşa că poţi mări sau micşora portbagajul după nevoi. Nu am reuşit să mă aşez pe scaunele de pe ultimul rând (din portbagaj), dar la o inspecţie ochiometrică mi s-a părut că este loc chiar şi pentru doi adulţi.

Consola centrală e dominată de un ecran tactil imens, de unde se controlează toate funcţiile maşinii. Grafica e frumoasă şi viteza de reacţie e demnă de anul 2014, dar nu sunt foarte sigur de eficacitatea cu care poţi modifica setările în timpul condusului.

Ecranul tactil de pe consola centrală e completat de un alt ecran care joacă rolul cadranelor de bord şi oferă informaţii despre navigaţie (printre altele)

Cu alte cuvinte, noul Volvo XC90 arată şi se simte cu adevărat premium, aşa cum ar fi trebuit să arate şi să se simtă toate modelele Volvo din ultimii ani.