Suzuki Vitara primeşte cinci stele la testele Euro NCAP, Mazda2 obţine patru stele

Rezultatele celor mai recente teste de impact făcute de Euro NCAP au fost publicate. De data aceasta au fost puse la încercare Suzuki Vitara, Mazda2, Renault Espace şi Fiat 500X. Unele au primit calificativul maxim, altele nu. Avem detalii mai jos.

Suzuki Vitara primeşte cinci stele la testele Euro NCAP, Mazda2 obţine patru stele Suzuki Vitara primeşte cinci stele la testele Euro NCAP, Mazda2 obţine patru stele

Euro NCAP a publicat rezultatele celor mai recente teste de impact, în cadrul cărora au fost puse la încercare noile Suzuki Vitara, Renault Espace, Mazda2 şi Fiat 500X. Iată ce au avut de spus specialiştii despre siguranţa oferită de aceste modele.

Suzuki Vitara – 5 stele

Urmaşul spiritual al micului SUV cu acelaşi nume din anii ’90, noul Suzuki Vitara a obţinut cinci stele din cinci posibile, cu un scor de 89% pentru protecţia pasagerilor adulţi, 85% pentru protecţia copiilor, 76% pentru pietoni şi 75% pentru sistemele electronice de siguranţă.

În cazul unui impact frontal pe 40% din lăţimea maşinii, protecţia pasagerilor adulţi a fost caracterizată ca fiind bună pentru toate zonele corpului, în vreme ce impactul frontal pe toată lăţimea maşinii a scos la iveală o protecţie bună pentru toate zonele corpului, în afară de piept, care e protejat „adecvat”.

Pentru pasagerii din spate, protecţia gâtului şi a pieptului este adecvată, iar cea a capului şi femururilor este bună.

Vitara a obţinut scoruri maxime la testele de impact lateral cu o altă maşină şi cu un stâlp, ceea ce se traduce printr-o protecţie bună pentru toate zonele corpului.

Renault Espace – 5 stele

Noul monovolum al francezilor (care nu va fi vândut şi în România, din păcate) a obţinut calificativul maxim de cinci stele, cu un scor de 82% pentru protecţia pasagerilor adulţi, 89% pentru protecţia copiilor, 70% pentru pietoni şi 80% pentru sistemele electronice de siguranţă.

În testul de impact frontal pe 40% din lăţimea maşinii, noul Espace oferă o protecţie bună pentru genunchii şi femururile şoferului şi pasagerului din dreapta, dar specialiştii notează că pe partea pasagerului există un risc crescut de rănire în zona picioarelor, motiv pentru care maşina a fost penalizată.

În cazul impactului lateral clasic, protecţia oferită este bună, însă uşa din spatele şoferului s-a deschis, ceea ce duce la un risc crescut de evacuare forţată pentru pasagerii din spate. În testul de impact lateral cu un stâlp, protecţia zonei pieptului a fost caracterizată ca fiind „minimă”, dar celelalte zone sunt protejate bine.

Mazda2 – 4 stele

Noua generaţie Mazda2 nu a reuşit să obţină calificativul maxim de cinci stele, însă nu e din cauza protecţiei slabe pentru pasageri, ci din cauza scorului mai slab obţinut pentru sistemele electronice de siguranţă. Cu alte cuvinte, citadina japoneză a obţinut 86% pentru protecţia pasagerilor adulţi, 78% pentru copii, 84% pentru pietoni şi 64% pentru sistemele de siguranţă.

La testul de impact frontal pe o parte din lăţimea maşinii, Mazda2 a obţinut scorul maxim pentru protecţia pasagerului din dreapta şi a pierdut foarte puţine puncte pentru şofer. Altfel spus, persoanele din faţă sunt protejate bine, cu menţiunea că femurul drept al şoferului  ar putea fi atins.

În testul de impact frontal pe toată lăţimea, protecţia este bună pentru aproape toate zonele corpului, cu excepţia gâtului pasagerului, care are un nivel de protecţie „minim”. Pentru cei din spate, protecţia este bună sau adecvată pentru toate zonele.

Atât în impactul lateral clasic, cât şi în cel cu un stâlp, Mazda2 oferă protecţie maximă pentru toate zonele corpului, însă a pierdut puncte la protecţia gâtului pentru pasagerii de pe banchetă în cazul unui impact din spate.

Fiat 500X – 4 stele

Crossoverul italian intră în aceeaşi oală ca Mazda2, cu scoruri bune pentru protecţia pasagerilor, dar cu un rezultat mediocru pentru sistemele electronice. Fiat 500X a obţinut 86% pentru siguranţa pasagerilor adulţi, 85% pentru copii, 74% pentru pietoni şi 64% pentru sistemele de siguranţă.

În testele de impact frontal (atât pe o parte din lăţime, cât şi pe toată lăţimea maşinii) şi în testul de impact lateral clasic, protecţia oferită este bună pentru aproape toate zonele corpului. În cazul unui impact lateral cu un stâlp, protecţia pieptului este adecvată, iar a celorlalte zone este bună.

Scaunele din spate oferă, însă, un nivel de protecţie minim pentru zona gâtului în cazul unui impact posterior.