Toyota Prius Plug-in Hybrid - mai eficientă cu 27% decât un diesel

Cei de la Toyota fac această afirmaţie despre versiunea plug-in a lui Prius, pregătind terenul pentru comercializarea pe plan european, care va demara din 2012. Şi nu e o afirmaţie fără acoperire.

Europa este dominată de motoarele diesel, dar japonezii mizează pe tehnologia hibridă plug-in. Astfel, Toyota a închiriat într-un plan special de leasing o flotă de 20 de modele Prius Plug-in Hybrid unor clienţi din Londra, urmărind în paralel modul de utilizare, consumul şi încărcarea maşinilor.

Studiul realizat in Londra a aratat ca Toyota Prius Plug-in Hybrid este mai eficienta cu 27% decat un diesel

Iar acum au dat publicităţii rezultatele monitorizării acestei flote de Toyota Prius Plug-in, rezultate obţinute în mai bine de un an de zile:

  • distanţa medie zilnică a fost de 7,3 mile (circa 11,7 km), în condiţiile în care 59% dintre toate călătoriile zilnice au fost de maximum 12,4 mile (adică 20 km)
  • viteza medie înregistrată a fost de 17,7 mph (circa 28,5 km/h), în 69% din cazuri ajungând la maximum 18,6 mph (adică 30 km/h)
  • timpul mediu de încărcare a bateriei de la o sursă externă a fost de 72 de minute
  • consumul de combustibil a idicat faptul că Prius Plug-in Hybrid este cu 27% mai eficientă decât o maşină diesel echivalentă

Datele ţinând de consumul de combustibil arată că modelul japonezilor este cu 36% mai economic decât cel mai bun diesel din clasă, care echipează o maşină de dimensiuni similare, respectiv cu 49% mai economic decât cel mai bun motor pe benzină din clasă (însă japonezii s-au ferit să indice în mod direct care sunt aceşti concurenţi la care s-au raportat).

Toyota Prius Plug-in Hybrid poate merge in regim strict electric pe o distanta de 20 km

Cei de la Toyota sunt încântaţi de faptul că rezultatele din viaţa reală corespund cu estimările lor. Prius Plug-in Hybrid este capabil să ruleze în regim strict electric pe o distanţă maximă de 20 km, iar cele 20 de maşini din programul londonez au demonstrat că se încadrează în această limită. Mai mult, 22% dintre subiecţi au parcurs chiar mai mult de 20 km în regim strict electric în anumite situaţii.

Pentru a se obţine costuri cât mai mici la încărcarea cu energie electrică, partenerul european EDF Energy a conceput o bornă de alimentare specială. Denumită EcoRecharge, aceasta are un timer care, în timpul nopţii şi în weekend, asigură alimentarea maşinii doar în intervalele orare în care preţul curentului este cel mai redus. În plus, este oferit şi un abonament special, care oferă o reducere de 20% din preţul curentului electric consumat.

Programul de monitorizare mai cuprinde 18 tari si 200 de masini Prius Plug-in Hybrid

Aşadar, iată că, după un an de monitorizare, rezultatele modelelor Toyota Prius Plug-in Hybrid sunt mai mult decât optimiste, ceea ce i-a făcut pe japonezi să dea undă verde unui program similar în alte 18 ţări europene, în care sunt implicate 200 de astfel de modele.

Rezultatele vor fi utilizate pentru adaptarea infrastructurii de alimentare, dar vor fi valoroase şi pentru dezvoltarea ulterioară a maşinilor hibrid produse de Toyota. Rămâne de văzut dacă acest studiu va "converti" suficient de mulţi fani diesel.

Voi ce credeţi:

ESTE PRIUS PLUG-IN MAI BUNĂ DECÂT MAŞINILE DIESEL?

Impresii Toyota Prius Plug-in Hybrid (1) de pe tare.ro