România ocupă locul II în Clasamentul Morţii, dar nu ne lăsăm

Într-o ţara care ocupă un înfiorător loc doi în Uniunea Europeană la numărul de morţi din accidente rutiere, se vrea mai multă viteză.

România ocupă locul II în Clasamentul Morţii, dar nu ne lăsăm România ocupă locul II în Clasamentul Morţii, dar nu ne lăsăm

 


Într-o ţara care ocupă un înfiorător loc doi în Uniunea Europeană la numărul de morţi din accidente rutiere, se vrea mai multă viteză. Descătuşarea vitezometrelor subjugate de lege se cere, într-o ţară unde mai mulţi ar trebui să înveţe să apese mai des frâna.

Zilele acestea, doi deputaţi au venit cu idei de modificare a Codului Rutier.

"Voi iniţia imediat după Paşte, o iniţiativă legislativă de desfiinţare a radarelor formate din echipaje de Poliţie. M-am săturat şi cred că toţi românii s-au saturat de aceşti pândari, care în loc să aibă rol de prevenţie ca în orice stat civilizat şi european, stau ascunşi ca nişte şobolani, ca să dea amenzi şi să penalizeze românii, având salarii din banii noştrii ai românilor. Iar în fiecare săptămană auzim ştiri cum sunt reţinuţi , anchetaţi pentru mită, şpăgi şi abuzuri", a scris deputatul PSD Cătălin Rădulescu pe Facebook. Postarea a fost ulterior ştearsă.

Aflăm că deputatul care s-a dezlănţuit la adresa echipajelor de poliţie cu radar are vreo 40 de sancţiuni la activ. Motivele pentreu care le-a obţinut pălesc în faţa unui asemenea număr. Câţi români care circulă pe drumurile noastre, bune, proaste, cum or fi ele, au acumulat un asemenea număr de amenzi?!

Trecând peste greşelile gramaticale, omul are şi el dreptatea lui. Auzim des de cazuri de reţineri, arestări şi anchete la adresa poliţiştilor. Cel mai recent exemplu vine de la Reghin, unde întreaga brigadă rutieră a fost arestată.

Nu avem nevoie de poliţişti aflaţi la pândă, şi asta e adevărat. Avem însă nevoie ca de aer de o serie de campanii de siguranţă rutieră, de construirea unei educaţii în trafic, atât pentru şoferii tineri cât şi pentru cei cu experienţă, astfel încât, după suficient timp, să nu-i mai fie nimănui teamă că poate e radarul după curbă, din simplul motiv că omul circulă regulamentar. Nu ne trebuie mai multă viteză, trebuie să găsim urgent o cale să coborâm câteva poziţii bune în clasamentul morţii.

Printr-o iniţiativă, alt deputat vrea modificarea restricţiei de 50km/oră pe tot parcursul unei localităţi şi restrângerea acestei limitări la o distanţă minimă necesară, care să nu depăşească 3 km. Deci, eliminarea parţială a restricţiei în zonele unde e mai mare nevoie de această restricţie, adică în zonele locuite.

Condusul preventiv, adaptat la condiţiile de trafic şi cele meteo, este cel mai uşor mod de evitare a unui accident. Nu eliminarea restricţiilor prin localităţi unde umblă oameni sau dizolvarea echipajelor de poliţie echipate cu radar, care, de bine de rău, mai taie avântul şi induc frica. Asta deoarece, în România, frica de radar încă salvează vieţi.