Ultimele discuţii despre taxa auto 2011

Ministrul mediului, Laszlo Borbely: "Taxa auto 2011 va păstra în vedere că suntem încă în criză. Euro 5 va fi taxat cu sume mici, iar celelalte vor suporta creşteri uşoare". Adică?

Ultimele discuţii despre taxa auto 2011 Ultimele discuţii despre taxa auto 2011

Ministrul mediului, Laszlo Borbely, face declaraţii care secontrazic între ele la câteva săptămâni distanţă. Dacă iniţialvorbea despre o taxă auto care va decala categoriile taxate cu câteo treaptă (adică Euro5 să fie taxat cum este acum Euro4, Euro4 lavalorile Euro3 etc.), acum aduce nuanţe ale discursului şi lasă săse întrevadă un ton ceva mai optimist pentru amatorii de maşinisecond-hand mai "tinere".

"Taxa auto 2011 va păstra în vedere că suntem încă în criză.Euro 5 va fi taxat cu sume mici, iar celelalte vor suporta creşteriuşoare". Inabordabile vor rămâne şi se vor mai scumpi cele Euro2, 1si nonEuro.

O menţiune specială pentru cei care speră să poată atacaviitoarea taxă în instanţă. Ministrul spune că poartă discuţii cuComisia Europeană pentru a stabili cadrul legal astfel încât săpreîntâmpine viitoarele procese. Insuficient, după părerea mea,pentru că şi taxa auto actuală poate şi este atacată de mii deromâni în instanţă, deşi comisarii de la Bruxelles auacceptat-o.

În fine, ministrul amână din nou decizia corectă şi singura carenu va putea fi contestată. Vorbesc despre impozitul de poluareplătit în funcţie de vechime, catalizator, capacitatecilindrică.

Deşi recunoştea acum câteva luni că trebuie taxaţi cei carepoluează, indiferent dacă maşinile sunt nou intrate sau vechi înparcul auto naţional, acum se arată mirat când este întrebat despreacest subiect. Pesemne, campania electorală a început deja şi leeste teamă să dea în proprietarii de maşini vechi.

Sunt tare curios, însă, despre un lucru. Oare ce lobby mai faczilele acestea importatorii de automobile noi? Altădată foartevocali în protejarea mediului, acum se bat cu samsarii la vânzările de maşinisecond hand. Oare le convine taxa auto 2011?