11 ratări mai mult sau mai puţin amuzante din lumea auto în 2014

Autor: Adrian Mihălţianu 19 dec. 2014 Prezentări

Într-o ordine aleatorie (nu este un top, OK?), am strâns ratările lumii auto din 2014 într-o listă pe care vă invit să o completaţi şi voi, dacă mi-a scăpat ceva. Unele sunt de-a dreptul periculoase, altele erau cam aşteptate, în timp ce câteva s-ar putea să ne smulgă un zâmbet. La bine şi la rău, 2014 a fost un an interesant – iată lista, aşadar!

1. Această Honda CR-V 4×4 2014 care nu reuşeşte să-şi activeze sistemul 4×4

Cauza este, se pare, de natură software. Neplăcut, dar verificaţi dacă şi la voi apare acest bug

2. Acest crash test cu noul Dacia Logan MCV

Scorul de doar 57% la protecţia adulţilor este mult prea mic pentru o maşină din 2014

3. Recall-ul masiv din partea GM în SUA

30.542.364 e numărul magic. Atâtea maşini au rechemat în service cei de la GM pe parcursul anului 2014. O sumă impresionantă, care a scufundat GM într-un scandal imens, ale cărui repercusiuni încă nu s-au terminat. Iar lista este valabilă până în octombrie 2014. La ritmul de rechemări în service de pe parcursul anului, finalul lui 2014 o să-i găsească pe cei de la GM cu circa 33 de milioane de maşini găsite cu defecte pentru care trebuie să-şi asume răspunderea.

Clienţii care nu se tem că maşina le-o va lua razna din cauza unor subansamble defecte au parte de maşini la preţ redus-redus…

Pe lângă costurile uriaşe legate de rechemări, îi aşteaptă şi mai multe procese, în care „părţile vătămate” doresc compensaţii de miliarde de dolari, pentru că aşa-i în America. Nu tocmai un an bun să preiei şefia GM… şi să se descopere că ştiai despre unele dintre aceste probleme încă de acum câţiva ani de zile. Mary Barra, despre tine vorbim.

4. Acest valet care încearcă să parcheze un Lamborghini la un hotel de lux din New Delhi

Pui pi ieS şi-i dai gherlă!

5. Retragerea Chevrolet din Europa

Da, avem GM de două ori în acest top. GM preluase maşinile low-cost ale celor de la Daewoo şi investise destui bani în împrospătarea gamei sale şi în promovarea modelelor dedicate Europei ((din care 60 de milioane de euro pe an o reprezintă doar contractul cu Manchester United), sub brandul Chevrolet. Din zona low-cost, a mutat maşinile (cu tot cu preţ) în zona de volum, bazând multe dintre exemplare pe platforme comune cu maşinile Opel, cu puţine modificări tehnice dar cu interior mai slab din punct de vedere calitativ şi cu design european, nu american. În acelaşi timp, a mutat Opel mai sus ca preţ. Din acest motiv, nu a reuşit să vândă cât ar fi fost economic viabil, a canibalizat modelele Opel şi n-a atras un public nou, care căuta maşini cu design american, iar nu Opel-uri cu alt logo pe capotă. S-a retras, în final, cu coada între picioare, în 2014…

La revedere, Chevrolet Europe!

Fanii lui Corvette şi Camaro se pot mângâia cu gândul că aceste două modele au totuşi un canal bun de import în Europa… 

6. Această cascadorie cu maşini

7. Falimentul Spyker

Cum să îngropi o marcă auto care datează de prin 1880? Simplu, îţi asumi prea multe riscuri, dar degeaba. R.I.P. Spyker! Saab nu se simte nici el prea bine…  

Adio Spyker…

8. Clonele chinezeşti

Au Zero stele la crash-teste, arată ca originalul, dar pe dedesubt sunt îngrozitor de proaste. Tupeul chinezilor n-a cunoscut limite nici în 2014…

Clona de MINI în care mori la 65 km/h

9. Uber

Pornit ca un serviciu de taximetrie personală care ocoleşte taximetriştii, Uber ar putea sta în 2014 atât în topul celor mai performante afaceri din lumea auto (evaluare la 40 de miliarde de dolari, după doar cinci ani de existenţă pe piaţă), cât şi în topul celor mai dezastruoase eşecuri în materie de PR şi branding: şoferii înscrişi în Uber au fost acuzaţi de toate cele, de la violuri la hărţuirea pasagerilor sau condusul imprudent. Nimic deosebit faţă de taximetrişti, dar asta era şi ideea, să primeşti un serviciu diferit…

Interzis deja în Spania şi în multe oraşe ale lumii, ar avea probleme şi cu legile din România…

Totul a luat-o razna când şoferii au început să protesteze împotriva remuneraţiei prea mici, proteste urmate de manifestaţii şi instituirea de regulamente împotriva Uber în mai multe oraşe mari din Germania, India, Thailanda, Spania, Franţa şi Anglia, apoi de dezvăluiri conform cărora şefii Uber ar fi angajat detectivi pentru a căuta informaţii compromiţătoare la adresa jurnaliştilor care au îndrăznit să-i critice. Faptul că şi-au sabotat cel mai mare rival comandând şi anulând circa 6.000 de călătorii, sau că au impus unora dintre operatorii maşinilor din sistem credite oneroase nu a ajutat deloc la imaginea pe care o are Uber la final de 2014. Taximetria personală fără licenţă, cel puţin în stilul Uber, pare a avea zilele numărate anul viitor…

10. Toate aceste accidente din WRC 2014

#respect pentru aceşti oameni care-şi păstrează calmul şi când ies în decor cu 200 km/h

11. În general, tot ce are legătură cu şofatul în Rusia

Iar astea sunt doar din ultima lună…

Am ratat ceva important? Trageţi-ne de mânecă în comentarii…

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide