Artega GT SE Electric Coupe la Geneva 2011

Fisker şi-ar dori ca maşina sa sport, Artega GT, să fie mai cunoscută. De aceea, la Geneva 2011, a venit cu o versiune propulsată strict electric, un fel de răspuns european dat celei mai cunoscute maşini sport electrice în acest moment, Tesla Roadster.

Artega GT SE Electric Coupe la Geneva 2011 Artega GT SE Electric Coupe la Geneva 2011

Despre Artega GT ştim destul de puţine lucruri - ceea ce este, dealtfel, normal, din moment ce vorbim de o maşină exotică realizatăîntr-o cadenţă destul de mică. Totuşi, s-ar putea ca lucrurile săse schimbe o dată cu apariţia noii versiuni electriceArtega GT SE, prezentată în premieră la Salonul AutoGeneva 2011.

Artega GT SE renunta la motorul V6 pentru doua motoare electrice, cu o putere de 380 CP

Dacă versiunea convenţională Artega GT se bazează pe serviciileunui motor V6 de 300 CP, plasat în spatele scaunelor, în cazul luiArtega GT SE s-a renunţat complet la motorul termic, acesta fiindînlocuit cu două motoare electrice, plasat pe puntea spateşi care dezvoltă o putere maximă de 380 CP.

Cele două motoare electrice pot funcţiona şi independent unul dealtul, controlul electronic asigurând o tracţiune optimă. Motoruleste alimentat cu energie electrică de la un pachet debaterii Li-ion-polimer, iar masa totală a maşinii ajunge la 1,4tone. Repartiţia maselor pe punţi este de 43% pe faţă şi57% pe spate, graţie plasării celor două pachete de baterii în celedouă extremităţi ale maşinii.

Artega GT SE anunta performante bune: 0-100 km/h in 4,3 seunde si 250 km/h viteza maxima

Artega GT SE are o particularitate: de la un buton de pevolan poate fi setat gradul de recuperare a energiei în regim dedecelerare, atunci când şoferul ridică piciorul de pepedala de acceleraţie. Setările merg de la un maxim de 75 kW pânăla zero - caz denumit "sailing".

Ca performanţe, Artega GT SE are cu ce să se mândrească:0-100 km/h în doar 4,3 secunde (faţă de 4,8 secunde la versiunea cumotor V6) şi o viteză maximă de 250 km/h. Totuşi,Tesla Roadster Sport, chiar dacă are doar 292 CP, are undemaraj până la 100 km/h în doar 3,2 secunde, reversul medalieifiind viteza maximă de doar 212 km/h.

Nu cunoaştem, încă, o valoare foarte importantă pentruArtega GT SE: autonomia. În cazul rivalului Tesla RoadsterSport, aceasta se cifrează la un maxim de 340 km, dar şi preţuleste pe măsură: peste 90.000 euro. Cât va costa Artega GT SE, vomafla cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2011, unde va fi lansatăversiunea definitivă de serie.

Deocamdata nu stim autonomia lui Artega GT SE, iar pretul il vom afla la Frankfurt 2011