Artega GT SE Electric Coupe la Geneva 2011

Autor: Oraan Mărculescu 08 mart. 2011 Prezentări

Despre
Artega GT
ştim destul de puţine lucruri – ceea ce este, de
altfel, normal, din moment ce vorbim de o maşină exotică realizată
într-o cadenţă destul de mică. Totuşi, s-ar putea ca lucrurile să
se schimbe o dată cu apariţia noii versiuni electrice
Artega GT SE, prezentată în premieră la
Salonul Auto
Geneva 2011
.

Artega GT SE renunta la motorul V6 pentru doua motoare electrice, cu o putere de 380 CP

Dacă versiunea convenţională Artega GT se bazează pe serviciile
unui motor V6 de 300 CP, plasat în spatele scaunelor, în cazul lui
Artega GT SE s-a renunţat complet la motorul termic, acesta fiind
înlocuit cu două motoare electrice, plasat pe puntea spate
şi care dezvoltă o putere maximă de 380 CP.

Cele două motoare electrice pot funcţiona şi independent unul de
altul, controlul electronic asigurând o tracţiune optimă. Motorul
este alimentat cu energie electrică de la un pachet de
baterii Li-ion-polimer, iar masa totală a maşinii ajunge la 1,4
tone
. Repartiţia maselor pe punţi este de 43% pe faţă şi
57% pe spate, graţie plasării celor două pachete de baterii în cele
două extremităţi ale maşinii.

Artega GT SE anunta performante bune: 0-100 km/h in 4,3 seunde si 250 km/h viteza maxima

Artega GT SE are o particularitate: de la un buton de pe
volan poate fi setat gradul de recuperare a energiei în regim de
decelerare
, atunci când şoferul ridică piciorul de pe
pedala de acceleraţie. Setările merg de la un maxim de 75 kW până
la zero – caz denumit „sailing”.

Ca performanţe, Artega GT SE are cu ce să se mândrească:
0-100 km/h în doar 4,3 secunde (faţă de 4,8 secunde la versiunea cu
motor V6)
şi o viteză maximă de 250 km/h. Totuşi,

Tesla Roadster Sport
, chiar dacă are doar 292 CP, are un
demaraj până la 100 km/h în doar 3,2 secunde, reversul medaliei
fiind viteza maximă de doar 212 km/h.

Nu cunoaştem, încă, o valoare foarte importantă pentru
Artega GT SE: autonomia
. În cazul rivalului Tesla Roadster
Sport, aceasta se cifrează la un maxim de 340 km, dar şi preţul
este pe măsură: peste 90.000 euro. Cât va costa Artega GT SE, vom
afla cu ocazia Salonului Auto Frankfurt 2011, unde va fi lansată
versiunea definitivă de serie.

Deocamdata nu stim autonomia lui Artega GT SE, iar pretul il vom afla la Frankfurt 2011

Urmărește Promotor.ro pe Google News
Citește și...



Comentarii
Inchide