După ce a fost prezentat conceptul Le Mans, în urmă cu trei ani, Audi a prezentat în premieră mondială noul R8. Acesta reprezintă încununarea succeselor, fiind câştigător în cinci rânduri a prestigioasei curse de 24 de ore de la Le Mans.

Audi R8 Audi R8

Începând cu data de 28 septembrie 2006 au fost făcute primele comenzi, urmând ca în prima jumătate a anului 2007 maşinile să ajungă la proprietarii de drept.

Habitaclul este “împins” foarte mult spre partea frontală, fiind un element generalizat al maşinilor cu motor central. Aripile frontale şi posterioare, cu un profil destul de pronunţat, sunt create astfel încât roţile să se integreze în linia automobilului. Datorită lungimii (4,43 m) şi a ampatamentului (2,65 m), noul Audi R8 oferă un spaţiu mai mult decât generos celor doi pasageri. Caroseria din aluminiu Audi Space Frame (ASF) este compromisul ideal între o greutate scăzută şi o ridigitate mare, acestea fiind caracteristicile principale ale unei maşini supersport, din punct de vedere al proprietăţilor fizice ale caroseriei. Aceste afirmaţii sunt întărite de raportul foarte bun greutare/putere, a cărui valoare este de 3,71 kg/CP. Un lucru inedit este forma oglinzilor interioare ale farurilor, care sunt inspirate după arhitectura Casei de Operă din Sydney, iar la sfârşitul anului 2007 vor fi disponibile, ca dotare opţională, faruri cu tehnologie LED.

Noul Audi R8 este propulsat de un motor V8 de 4,2 litri, care furnizează o putere de 420 CP la 7.800 rpm şi un cuplu maxim de 430 Nm, atins între 4.500 şi 6.000 rpm. Acest motor beneficiază de ultimele inovaţii ale sistemului de alimentare cu injecţie directă de benzină. Pentru a demonstra că este o supersportivă, 90% din valoarea maximă a cuplului motor este menţinut constant între 3.500 şi 7.600 rpm. Graţie acestor valori, Audi R8 atinge 100 km/h în 4,4 secunde, viteza de top fiind de 300 km/h. Viitorii clienţi Audi pot opta pentru o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau, opţional, pentru o cutie secvenţiala R tronic.

Pentru a preveni efectul de “scurgere” a lichidului din baia de ulei datorită acceleraţiilor laterale şi longitudinale foarte mari, propulsorul lui Audi R8 adoptă un carter uscat. Acest lucru impune folosirea a două pompe de ulei, una de admisie, respectiv una de evacuare a uleiului din carter, tehnologia provenind din cursele auto.

Un alt element care provine tot din lumea sportului cu motor este sistemul de suspensie, care ajustează cursa şi modul de funcţionare a amortizoarelor prin intermediul unui lichid cu vâscozitate sensibil la un câmp magnetic. Astfel, prin intermediul unor electromagneţi montaţi în jurul amortizoarelor şi a unui computer care “sesizează” stilul de conducere al celui aflat la volan şi condiţile suprafeţei de rulare, se modifică vâscozitatea lichidului din telescoape, deci tăria amortizării, pentru a se asigura stabilitatea maşinii.

Interiorul este dominat de un aer sportiv, creat de modul în care sunt poziţionate instrumentele de bord, amplasate astfel încât să ofere şoferului cea mai bună vizibilitate asupra informaţiilor furnizate. Volanul sport are partea inferioară aplatizată, caracteristică specifică modelelor supersport. Scaunele sport profilate sunt standard din piele în combinaţie cu stofă, opţional acestea fiind acoperite în întregime cu piele.

Noul modelul Audi R8 este construit în Germania, la noua uzină Audi din Neckarsulm. Întreaga producţie este atent supravegheată, după modelul unei uzine producătoare de avioane. Echipe formate dintr-un număr mic de oameni verifică fiecare componentă în parte, de la caroserie până la prezoanele roţiiolor. Această metodă oferă garanţia că cele 15 maşini care sunt construite în fiecare zi se ridică la nivelul standardelor impuse.