BMW Alpina B5 Bi-Turbo

Cei de la Alpina au luat-o înainte diviziei M şi au prezentat noul Alpina B5 Bi-Turbo, un model care se bate în performanţe cu M5… precedenta generaţie.

BMW Alpina B5 Bi-Turbo BMW Alpina B5 Bi-Turbo

Tocmai ieri BMW a anunţat că a terminat producţia lui BMW M5 E60şi astăzi tunerul de casă Alpina anunţă noul Alpina B5 Bi-Turbo, unmodel care se poate compara în performanţe cu fostul vârf de gamăal generaţiei E60. Diferenţa majoră este că B5 vine cu un propulsorV8 specific Alpina şi preluat de la B7, în timp ce precedentul M5avea un V10. Dar ambele modele dezvoltă 507 CP şi ating 100km/h în acelaşi timp 4,7 secunde. Datorită tehnologieiBi-Turbo B5 stă mai bine la capitolul cuplu, dezvoltând 700 Nm.

De asemenea,ţinuta de drum este mai cursivă, B5 Bi-Turbo livrându-şi putereaprin excelenta transmisie ZF cu 8 rapoarte. În plus, datoritămultitudinilor treptelor şi a cuplului uriaş chiar la turaţiifoarte mici, noul B5 este capabil de a atinge un consummediu de 10,8 litri la 100 km/h, adică o valoarecomparabilă cu a lui 550i, model care are 100 CP mai puţini.Probabil trebuie să rulezi cu soacra care are rău de maşină îndreapta ca să îl atingi, dar sună bine să spui că a ta consum înjur de 10, deşi ai 500 CP.

Alpina B5 Bi-Turbo

Deşi este unmodel foarte sportiv, Alpina nu a vrut să sacrifice confortul dinreţetă şi suspensia împacă foarte bine ţinuta fermă cuasigurarea unei călătorii cât mai line pentru ocupanţi.Asta chiar în condiţiile în care B5 rulează pe jante de 20 inchAlpina Classic, încălţate cu pneuri Michelin Pilot Super Sport. Însituaţiile în care limuzina trebuie să îmbrăţişeze şoseaua, printrecerea din modul Confort, la cel Sport sau Sport+ sistemulVariable Damper Control întăreşte amortizoarele cât este nevoiepentru a nu dezamăgi la limită.

Designul estetipic Alpina cu acel spoiler foarte evazat în mijlocul căruiatronează logo-ul tunerului de casă BMW, cele patru evacuări şieleronul ascuţit. Dar spre deosebire de generaţia precedentă, acestmodel este mult mai elegant. În interior, intervenţiile sunt la felîn nota obişnuită Alpina, pielea LAVALINA cusută manual şi lemnulde mirt făcând casă bună. Un detaliu de efect este reprezentat deceasurile cu LED-uri care aduc o notă high-tech, neregăsită laSeria 5 standard.

Alpina B5 Bi-Turbo interior

Despre preţ nuştim încă nimic, dar este de aşteptat să fie mai mic decât al luiBMW M5 F10, care se anunţă considerabil mai potent faţă deprecedenta generaţie şi implicit şi faţă de Alpina B5Bi-Turbo.Premiera va avea loc la Salonul Auto de laParis 2010.