Premiera  BMW M3 GTS

BMW M3 GTS este cel mai tare M3 fabricat vreodată, fiind practic un model de circuit pur sânge dar adaptat şi drumurilor publice. Astfel urmaşul mult aşteptatului CSL oferă mult mai mult!

BMWM3 este unul dintre cele mai populare modele sportive din istorie.Pentru cei cu adevăraţi pasionaţi de pilotaj, au existat însă şiversiuni mai hardcore, să ne amintim doar de CSL, după care multălume încă suspină. Dar acum ceva vreme spuneam că BMW pregăteşte orevenire a lui M3 CSL, testând un prototip necunoscut pe circuitulde la Nurburgring. Ne-am înşelat însă în privinţa denumirii, pentrucă modelul pe care toată lumea îl aştepta nu se numeşte CSL, ciGTS.

Dar cinsteşte memoria lui CSL, ba chiar duce legenda la un nounivel , fiind cel mai temperamental M3 de stradă creat vreodată.Sub capotă acest model are un motor cu capacitate sporită la 4.4litri şi o putere dusă la 450 CP. Transmisia cuplată la acest motoreste pur sportivă, cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte, marca M.Deci se preconizează că acest model va coborî consistentsub pragul celor 4 secunde până la 100 km/h, mai ales căare o masă de doar 1.490 kg, adică mai puţin cu 165 kgdecât un BMW M3 standard.

Curade slăbire a fost posibilă datorită unei preparări asemănătoaremodelelor de curse. Astfel interiorul a fost debarasat de banchetaspate, aerul condiţionat, navigaţia, sistemul audio iar sticlageamurilor din spate a fost înlocuită cu Macrolon, materialulfolosit şi la modelele de WTCC. În schimb, interiorul aprimit un roll cage şi scaune racing cu centuri de siguranţă cuprindere în 6 puncte. Tot în spiritul siguranţei înhabitaclu se regăseşte şi un extinctor şi un comutator careîntrerupe curentul electric de la baterie, pentru a prevenipericolul în cazul unor accidente nu tocmai plăcute, dotări care îlrecomandă strict pentru circuite.

Şila exterior există anumite detalii care trădează faptul căacest model se adresează în primul rând celor care au habar depilotaj. În primul rând splitter-ul frontal şi eleronulsunt adjustabile pentru o aerodinamică pe gustul celui aflat lavolan. De asemenea, arcurile galbene care se întrevăd în spatelejantelor negre se pot acorda atât pe compresie cât şi pe degajare,rezultând un comportament cât mai fidel oricăror exigenţe.

Primele exemplare vor fi puse la vânzare în luna Mai a anuluiviitor în Germania, urmând ca în perspectivă să fie disponibile şiîn alte ţări. Preţul va fi unul pe măsură acest modelcostând cu tot cu TVA în Germania 115.000 de euro. Esteînsă un model doar pentru cei foarte pasionaţi, lăsând la o partetot ce înseamnă confort sau lux în favoarea adevăratei esenţeM.