Elemental Rp1 este cea mai nouă jucărie pentru pasionaţii de curse pe circuit

Scena maşinilor gândite pentru circuit – dar care pot circula legal şi pe şosele – a devenit din ce în ce mai aglomerată în ultimii ani. După lansarea modelelor Ariel Atom, KTM X-Bow şi ATS Sport 2000, acum a venit vremea ca britanicii de la Elemental să intre în jocul pasionaţilor de adrenalină pe circuit.

Elemental Rp1 este cea mai nouă jucărie pentru pasionaţii de curse pe circuit Elemental Rp1 este cea mai nouă jucărie pentru pasionaţii de curse pe circuit

Elemental Rp1 este primul model al unei noi mărci britanice care se laudă că are experienţă în Formula 1. Şi ştii şi tu cum gândesc oamenii implicaţi direct în Formula 1 – greutatea trebuie să fie cât mai mică, iar motorul cât mai puternic.

Aşa că, ghidându-se după aceste două principii simple, cei de la Elemental au reuşit să creeze o maşină de circuit care cântăreşte 450 de kilograme (da, ai citit bine) şi care poate fi echipată cu un motor Ford EcoBoost de 2,0 litri ce produce 280 CP. Cu alte cuvinte, nici nu vreau să mă gândesc cât de mult îţi poate deforma faţa maşina asta pe viraje.

Are două locuri, deci e perfectă pentru un drum de weekend până la mare (sau nu?)

Valoarea aproape ireală a greutăţii este rezultatul folosirii extensive a aluminiului şi fibrei de carbon, atât în structura de rezistenţă a şasiului, cât şi la celelalte elemente - scaune, suspensie şi caroserie.

Şi pentru că oamenii pasionaţi de curse au o înclinaţie către mecanică, Elemental Rp1 a fost gândit în aşa fel încât modificările făcute suspensiei să poată fi făcute cu doar câteva chei fixe de către un singur om.

Cică are loc şi pentru bagaje... dar doar dacă bagajele tale înseamnă o cască de protecţie şi mănuşi

Pe lângă motorul de 2,0 litri, englezii mai pregătesc două propulsoare mai mici, şi anume o versiune pe steroizi a micului Ford EcoBoost de 1,0 litri, precum şi inima metalică de 999 cmc preluată de pe motocicleta Honda Fireblade.

Elemental Rp1 debutează în premieră mondială la Goodwood Festival of Speed 2014. Primele exemplare vor fi construite pentru sezonul competiţional din 2015 şi vor fi destinate exclusiv circuitului, în vreme ce versiunile omologate pentru drumurile publice vor apărea în vara lui 2016. Cu alte cuvinte, Ariel Atom şi KTM X-Bow, păzea!