Lexus CT 200h la Geneva 2010

Primul hatchback Lexus, modelul Lexus CT 200h, care îşi va încrucişa săbiile cu Audi A3 şi BMW Seria 1, a fost expus în faţa lumii acum şi în mod oficial, după expunerea mai puţin formală.

LexusCT 200h, mare surpriză Lexus la Geneva 2010, nu mai este deja osurpriză pentru că iniţial a fost dat de gol de o broşură în caremodelul eea prezentat in toată splendoarea sa şi acum chiar Lexusîl introduce oficial, destul de succint. Derivat din conceptulLF-Ch, acest model păstrează o pare din caracterulprototipului original, dar din anumite unghiuri aduce oarecum cuToyota Auris.

Faţă dehatchback-ul mai populist, elevatul Lexus CT200h are o lungime de4.320 mm, fiind mai lung cu aprox. 80 mm, dar este considerabil maiscurt decât Toyota Prius (140 mm). Comparat cuprincipalele modele cu care va rivaliza,hatchul Lexus este cevamai "corpulent" având o lăţime de 1.765 mm. şi o înălţime de 1.430mm. Pentru un hatchback are un ampatament chiarconsiderabil, de 2.600 mm, ceea ce s-ar traduce într-un habitacluspaţios. Portbagajul are un volum de 345 de litri fiind destul degeneros pentru un model compact premium.

Interioruleste unul destul de sobru, cu detalii chiar clasice dacă le putemnumi aşa, cei de la Lexus nedorind să facă un model mai femininpentru soţiile posesorilor tipici de Lexus. Planşa de bordare un design asimetric şi este proporţionată pe douăetaje, în partea superioară tronând un display LCD, iar încea inferioară selectorul cutie de viteze şi interfaţa Lexus RemoteTouch, aflată pe partea şoferului.

Pentru că vorbimde Lexus sistemul de propulsie este hibrid, vioara întâi fiindmotorul 1.8 VVT-i , iar secundul un propulsor electric. Nu sespecifică exact puterea, dar în broşură se menţionează căacest model va avea trei moduri de funcţionare: Eco, Normalşi Sport şi că va demonstra că şi hibrizi pot fi sportivi.Transmisia va fi una cu variaţie continuă, denumită E-CVT. Opremieră pentru gama europeană Lexus este şi introducerea primaplatformă FWD (cu tracţiune pe puntea faţă), din care ar puteadescinde şi un SUV de dimensiuni mai mici.

Lansarea se va consemna la Geneva 2010, ocazie pentru care Lexuspăstrează detaliile dinamice ale acestui model, deocamdată avândsub embargo cifrele dinamice ale primului hatchback Lexus.