Mercedes-AMG C 63: imagini şi informaţii oficiale cu rivalul lui BMW M3

Dacă titlul te-a nedumerit, să ştii că poţi să stai liniştit. Acesta este noul Mercedes-Benz C63 AMG, doar că nemţii au hotărât să schimbe felul în care denumesc acum modelele sportive, aşa că acum se cheamă Mercedes-AMG C 63, la fel cum noul rival al lui Porsche 911 se numeşte Mercedes-AMG GT. Avem detalii mai jos.

Mercedes-AMG C 63: imagini şi informaţii oficiale cu rivalul lui BMW M3 Mercedes-AMG C 63: imagini şi informaţii oficiale cu rivalul lui BMW M3

Noul Mercedes-Benz C63 AMG nu se mai numeşte aşa, ci trebuie să-i spunem Mercedes-AMG C 63 (gândeşte-te la noul Mercedes-AMG GT şi o să-ţi iasă socotelile). Dar nu contează asta. Tot ce contează este că acest duo berlină+break arată pur şi simplu delicios şi e înarmat până în dinţi cu putere. Câtă putere? Destulă ca să îl facă pe noul BMW M3 să se gândească la strategii defensive.

Mai exact, ambele variante de caroserie sunt puse în mişcare de un V8 biturbo de 4,0 litri (foarte asemănător cu cel de pe AMG GT, spun nemţii) care produce 476 CP şi 650 Nm în versiunea de bază şi ajunge la 510 CP şi 700 Nm în minunata versiune S.

WANT! WANT! WANT!

Aşa se face că Mercedes-AMG C 63 sedan accelerează de la zero până la 100 km/h în 4,1 secunde, în vreme ce mai puternicul  C 63 S reuşeşte să atingă pragul magic cu 0,1 secunde mai repede. În cazul break-ului, timpul necesar creşte cu 0,1 secunde (adică 4,2 secunde pentru C 63 break şi 4,1 secunde pentru C 63 S break). Indiferent de caroserie sau motorizare, viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.

În comparaţie, BMW M3 are un propulsor de 3,0 litri cu şase cilindri în linie care dezvoltă 431 CP şi 550 Nm. Deci mai puţin, dar şi greutatea bavarezului este puţin mai mică - 1.520 kg versus 1.640 kg. Rămâne de văzut care va fi mai rapid în lumea reală.

Şi aşa arată berlina, în cazul în care te întrebai

Toată puterea noului AMG merge către roţile din spate prin intermediul unei cutii de viteze automate cu şapte trepte. Mai mult, C 63 are un diferenţial blocabil mecanic, iar C 63 S primeşte un diferenţial electronic.

Suspensia adaptivă este standard, iar sistemul Dynamic Select îi permite şoferului să aleagă unul dintre cele patru moduri de condus: Controlled Efficiency, Sport, Sport+ sau Race (acesta din urmă e disponibil doar la C 63 S).

A nu se confunda cu fratele mai mare S65 AMG

Exteriorul a fost ornat cu bunătăţi specifice diviziei AMG, precum spoilere sportive şi jante cu dimensiuni generoase. Acelaşi tratament a fost aplicat şi la interior, unde scaunele standard au fost înlocuite cu scaune sport care au scopul să te ţină strâns ca o mamă pe care nu ai mai văzut-o de ani de zile.

Noul Mercedes-AMG C 63 va fi prezentat în premieră mondială la Salonul Auto Paris 2014, alături de Mercedes-AMG GT.

VIDEO:

Tu ce zici: M3 sau C 63 AMG?