Mercedes S63 AMG la Geneva 2010

Mercedes introduce o nouă motorizare mai puternică pe limuzina Mercedes S63 AMG, dar şi mai economică, prilej de a comemora şi un model istoric.

MercedesAMG a venit la Geneva 2010 cu noutatea M157, care este defapt noul motor V8 de 5.5 litri twin-turbo, care va înlocuilongevivul V8 de 6.2 litri. Primul model care are subcapotă noul bloc V8 este limuzina Mercedes S63 AMG. Iar dacă văîntrebaţi dacă denumirea va fi păstrată, deşi sub capotă se va aflaun motor mai mic, aflaţi că da. Deşi nu pare logic, cei de laMercedes spun că 63 are o conotaţie istorică şi nu vine neapărat dela cilindree, la precedentul capacitatea motorului fiind oricum de6,2 litri.

Noul motor seanunţă mai puternic urmând să producă 544 CP în versiuneastandard sau 570 CP, printr-o remapare de fabrică. Cuplulare o valoare impresionată de 900 Nm şi este disponibil la întreagavaloare între 2.100 rpm şi 4.600 rpm. În acelaşi timp V8-ul este şimai economic cu 25%, germanii spunând că ţintesc un consum de 10.5litri la sută.

Performanţeledinamice se anunţă, de asemenea, uşor îmbunătăţite, limuzinaS63 AMG fiind creditată cu timpulde 4,5 secunde pentru a atinge 100km/h. Saltul faţă de precedenta motorizare nu esteconsiderabil, fiind de doar 0,1 secunde, dar acest motor puncteazăla economie şi se anunţă mult mai plăcut în exploatare datorităcuplului consistent.

Dacă văîntrebaţi de ce arată aşa de psihedelic modelul din imagini, văspunem că este în primul rând un showcar şi un tribut aduslegendarei limuzine 300 SEL 6.8 AMG, care în 1971 a câştigat cursade anduranţă de la Spa-Francorchamps în 1971 şi a adus notorietateglobală diviziei AMG.