Morgan Eva GT – informaţii oficiale

Cei care credeau Morgan o marcă pentru bătrânei şi nostalgici ar trebui să îşi reconsidere părerile din următorul motiv: Morgan Eva GT.

Morgan Eva GT – informaţii oficiale Morgan Eva GT – informaţii oficiale

Morgan s-a axat până acum doar pe nişa celor care vor maşiniretro, dar cu tehnologii mai aproape de zilele noastre şi zerokilometri la bord. Acum britanicii se adresează unui public cevamai cosmopolit şi modern prin prezentarea senzaţionalului MorganEva GT. Acest nou coupe cu patru locuri păstrează eleganţa tipică amărcii, dar o transpune într-o manieră foarte modernă cu o foartesubtilă undă de parfum retro.

Dacă precedenta tentativă retro-modernistă,gama Aero, a fost deseori ironizată pentru privirea saşie şistilul nedefinit, această păstrează doar liniile mari, dar renunţăla farurile rotunde în favoarea unora puternic alungite, aripilelaterale nu mai au forma clasică şi singura aluzie la GT-urile dealtă dată este dată de caroseria bicoloră. Şi ca dimensiunilucrurile s-au schimbat foarte mult pentru Eva GT, acesta fiind cujumătate de metru mai lung decât Aeromax, model pe al cărui şasiuse bazează. Dimensiunile lui Eva GT sunt impresionante, având unprofil foarte jos, înălţime de doar 1,2 metri (cu 14 cm maipuţin decât un Ferrari 612 Scaglietti), o lăţime de 1,8 metri şi olungime de 4,8 m.

Morgan Eva GT

Nu întâmplător am menţionat Scaglietti,acest Morgan având aceeaşi configuraţie de coupe cu patru locuri şiun portbagaj decent, fiind astfel cel mai spaţios Morgan creatvreodată. De altfel creatorii săi spun despre acest nou model căpoate fi atât un GT de lux, dar şi un automobil care poate fifolosit zi de zi, adică exact ca şi vârful de gamă Ferrari.

Specificaţiile lui Eva GT nu sunt însă lafel de impresionante, având sub capotă acelaşi motor de peBMW 335i, propulsorul 6 în linie twin-turbo de 306 CP şi un cuplude 400 Nm. Datorită însă masei modeste de doar 1205 kg,viitorul Morgan va putea atinge 100 km/h în 4,5 secunde şi o vitezămaximă de 273 km/h. Două tipuri de transmisii vor fi disponibilepentru Morgan Eva GT, una ZF cu 7 rapoarte şi una manuală cu 6trepte.

Morgan Eva GT lateral

Declaraţiile creatorilor lui Eva GT, căpoate fi o maşină de zi cu zi sunt susţinute şi de cifrele deconsum avansate, consumul mediu preconizat fiind de 7,1litri la 100 km parcurşi. Implicit şi emisiile sunt foartemici, mai exact 200 g per km, iar acest propulsor se aliniazăstandardelor EURO 6. Cifrele par chiar impresionante, dar totuşitrebuie să luăm în calcul că acest model va apărea pe piaţă în 2012când probabil şi supercar-urile mai puternice se vor apropia deaceste valori. Preţul vehiculat al acestui model, care nu a fostînsă confirmat oficial, se anunţă între 70.000 lire şi85.000 lire. Deocamdată nu se precizează câte exemplarevor ajunge în Europa continentală.