Noi informaţii despre viitoarea Dacia monovolum

Francezii de la Caradisiac au noi informaţii despre noua Dacia monovolum, care ar urma să apară pe piaţă în 2012.

Noi informaţii despre viitoarea Dacia monovolum Noi informaţii despre viitoarea Dacia monovolum

Faptul că urmează să apară un model Dacia monovolum nu mai este doar oipoteză, ci chiar o promisiune oficială a şefilor de la Dacia. Se pare că unconcept care va prefigura modelul de serie va fi prezentat laSalonul Auto Geneva 2011, iar monovolumul Dacia urmează săapară pe piaţă în cursul anului 2012.

Francezii de la Caradisiac au încercat să imagineze cum arputea arăta noul model Dacia, prin prisma ultimelorinformaţii. Dacă, la sfârşitul anului 2009, v-am prezentat viziunea Promotor.ro despre Dacia monovolum,iată că francezii au altă părere.

În principal, plasarea în gama grupului Renault afamilistei Dacia nu trebuie să afecteze vânzările monovolumuluiRenault Grand Scenic. Ceea ce înseamnăun aspect mai utilitar, o tehnologie inferioară (platforma tehnicăva fi realizată pe baza lui Logan 2) şi un nivel de echipareminimalist, fără prea multe dotări evoluate de confort.

Deşi, atât noi, cât şi alţii, am considerat că portierele dinspate ale monovolumului Dacia ar trebui să fie culisante, pentru uncaracter practic pronunţat, din informaţiile francezilormaşina va beneficia de o soluţie clasică de deschidere auşilor din spate.

Nici forma de monovolum nu va fi specifică, deoarece vafi vorba, de fapt, de o maşină în două volume, după modelul luiRenault Kangoo. Însă familista Daciava oferi trei rânduri de scaune standard, în spate fiind vorba de obanchetă, care va putea fi ocupată chiar şi de 3 copii (prinurmare, va fi posibil transportul a maximum 8 persoane).

Dacă Renault Scenic oferă o modularitate exceletă graţiescaunelor individuale, în cazul Daciei monovolum se va adoptasoluţia mai ieftină a banchetelor fracţionabile, fărăposibilitatea de a culisa. Totuşi, maşina promite oergonomie şi un spaţiu interior mai generos decât o face versiuneacu 7 locuri a Daciei Logan MCV.

Motorizările pentru Dacia monovolum vor fimodeste: un 1,6 litri pe benzină, de 105 CP (care, peunele pieţe, va putea fi alimentat şi cu bioetanol), precum şidieselul 1.5 dCi, în două versiuni de putere, 90 CP şi 110 CP. Încănu se ştie dacă maşina va putea fi echipată şi cu o cutie de vitezeautomată.

Preţul de bază vehiculat pentru piaţa franceză este decirca 14.000 euro, ceea ce înseamnă cu peste 7.000 euromai puţin decât cel mai ieftin Renault Grand Scenic, dar şi cu1.500 euro mai scump decât un Logan MCV cu 7 locuri, cea maiieftină maşină cu şapte locuri de pe piaţă în acest moment.

Ceea ce ar însemna, în România, un preţ de plecare înjurul a 11.500-12.000 euro. O sumă foarte tentantă, datfiind că vorbim de o maşină spaţioasă, care oferă până la 7 locurişi care se prezintă ca un pachet acceptabil pentru cei cu familiinumeroase.

Dacia monovolum se pare că va fi fabricată exclusiv lauzina Renault din Tanger (Maroc), deoarece fabricaromânească de la Mioveni va lucra la foc continuu pentru asigurareacererii mari pentru SUV-ul Dacia Duster.

Nu ştim dacă Dacia monovolum va fura din clienţii lui RenaultGrand Scenic, dar grupul Renault va reuşi, astfel, săcontracareze ameninţarea celei mai noi familiste cu 7 locuri de pepiaţă, Chevrolet Orlando, care vinecu o politică de preţuri extrem de tentantă.