Noul 3 cu "uimire" în echiparea de bază

Mazda 3 e una dintre acele maşini

Noul 3 cu "uimire" în echiparea de bază Noul 3 cu "uimire" în echiparea de bază

E foarte greu să mai găseşti o maşină decentă. O maşină – maşină. Ştiţi ceea ce vrem să spunem, nu? Una cum ştiam pe vremuri, oldschool dar cu de toate. Aşa ne-a lăsat în cap Mazda 3 2.0 benzină hatchback şamd. Nu are luminiţe, nu are electronică apăsătoare, nu chiţăie la fiecare mişcare că nu ai făcut ceva. E modestă vocal şi pe alocuri vizual, dar ăsta e farmecul neaşteptat.

Când ne-am urcat în ea am zis că în 20 de km o să ne plictisim. Ştiţi care e culmea? Că după 20 de km începi să conştientizezi că este fix ceea ce-ţi trebuie în viaţa asta de. Fără figuri, fără plesnituri pe eşapament la semafoare, cu un angajament progresiv în accelerare şi cu un confort general sporit.

Când devii bărbat şi gândeşti mai mult decât un puşti care vrea să-i dea pedală, asta e maşina pe care ţi-o recomandăm. Ca tot! Ca spaţiu, ca dotări, ca performanţe şi consum. Ajungem şi la consum.

Spuneam că nu eşti vreun Hamilton pe viraje, dar nu-ţi imagina că Mazda 3 2.0 nu poate. Nu, nu, nu. Poate foaaarte bine. Şi odată ce-i prinzi spiel-ul cu manuala în 6 trepte şi reprizele motorului, o ţii frumos în ture şi te joci ca pe Playstation. E o plăcere pe care o mai întâlneşti la foarte puţine maşini. Aşa cum se spune în jargon, o cutie elastică şi un motor şi mai şi.

Mazda 3 2.0 hatchback are resurse pe care nu le exhibă, dar pe care le simţi când ai nevoie. Sigur că nu înţeapă virajul ca o Mazda 6, dar vorbim, desigur, de o altă clasă şi un alt segment de clienţi. Stă însă la fel de bine dacă ştii să conduci. Maşina asta te ţine atât de bine şi se conduce atât de lejer că nu simţi drumul nici în acele de păr. Gata cu dinamica, sperăm că v-am convins. Credeţi-ne, este la cel mai bun raport confort – dinamică.

De dotări am mai vorbit la orice Mazda testată. Asistenţă la plecare în pantă, senzori pentru presiunea din roţi, buton start-stop cu oprire la semafor, asistenţă la frână în oraş, volan încălzit, head up display, recunoaşterea semnelor de circulaţie şi suntem la jumătatea listei care pune un preţ mai tentant decât corect pentru maşina asta: 21.000 de euro cu toate taxele.

Pentru că am plecat în “prelungiri”, am luat multe bagaje la noi şi ne-am întors cu încă jumătate pe cât am luat. Şi mai aveam spaţiu. Foarte încăpător şi bine decupat portbagajul încât poţi să potriveşti tot felul de volume, pe orice parte. Pare mai mare de 365 de litri.

Am rămas datori cu consumul aşa cum Mazda 3 2.0 ne-a rămas datoare cu o explicaţie pe această temă: de ce ia numai 7 litri  / 100 km o maşină cu motor de 2 litri şi 120 de cai. Benzină! Şi nu am fost cei mai cuminţi pe autostradă. Deh, erau Sărbătorile de Paşti şi ne grăbeam să ajungem departe. Probabil că “inginerii japonezi” – cei mai ingineri din lume – au un răspuns. Nu ne interesează atât timp cât e mic. 

MAZDA 3 2.0 BENZINĂ HATCHBACK (GALERIE FOTO TEST OFICIAL)