Noul Fiat Doblo - primele poze şi informaţii

A doua generaţie a vanului Fiat Doblo va fi lansată oficial în curând, însă Fiat a dat publicităţii deja primele poze şi informaţii oficiale cu noul model.

Noul Fiat Doblo - spate ineditFiat Doblo a înregistrat un succes bun printre modelele Fiat, reuşind să se impună printre cele mai încăpătoare vanuri familiale abordabile, dar şi în domeniul utilitarelor mici şi medii. Noul model este total revizuit, beneficiind de o platformă tehnică nouă şi un design modernizat.

Faţă de vechea generaţie, caracterul utilitar este mai puţin dominant, caroseria având un design mai fluent, cu o parte frontală care se depărtează de stilul spartan. Configuraţia a rămas cu uşile din spate culisante, dar acum partea laterală are un caracter familiar pronunţat, fiind foarte reuşită. În spate, noul Doblo surprinde printr-un stil aproape extravagant al hayonului, sigla Fiat tronând la loc vizibil.

Per total, Doblo este clar că îşi doreşte să rivalizeze puternic cu Renault Kangoo, mizând pe un aspect exterior mai atrăgător şi mai interesant, care se depărtează mult de conceptul de "dubă de marfă". Totuşi, Doblo este oferit şi ca utilitară, în acest caz geamurile laterale din spate dispărând, iar hayonul fiind înlocuit de două uşi asimetrice.

Doblo - versiunea utilitaraCa dimensiuni, noul Fiat Doblo se poate lăuda cu un ampatament de 2.755 mm, cel mai mare din segmentul său, iar portbagajul are acum, în configuraţia standard cu 5 locuri, un volum util foarte generos, de 790 de litri. Pentru familiile numeroase, există şi o versiune cu 7 locuri, modularitatea interioară fiind la cote foarte bune.

Dintre motorizări, propulsorul common-rail 1,3 Multijet, de 90 CP, reuşeşte cea mai scăzută valoare din categoria sa pentru emisiile CO2: 129 g/km. Mai sunt oferite două Mutijet-uri, de 105 şi 135 CP, dar şi un motor pe benzină de 95 CP, iar, mai târziu, va fi oferită şi o versiune Natural Power (care funcţionează cu un amestec de benzină şi metan), dar şi o cutie de viteze robotizată Dualogic, pentru unul dintre motoarele diesel.

Motoarele îndeplinesc normele Euro 4 şi Euro 5, iar în echiparea standard este oferit sistemul start&stop (opreşte motorul atunci când maşina stă pe loc şi îl reactivează la apăsarea acceleraţiei). la nivelul siguranţei, nu lipsesc sistemele ABS cu EBD, precum şi sistemul de control al stabilităţii ESP, beneficiind de funcţia hill-holder (asistenţa la plecarea din rampă). Dintre airbaguri, cele laterale oferă protecţie atât pentru piept, cât şi pentru cap, oferind, împreună cu structura ranforsată a uşilor, maximum de protecţie la impactul lateral.

Mai multe informaţii despre noul Fiat Doblo, în curând. Cât despre România, maşina urmează a fi comercializată la începutul lui 2010, preţurile urmând a fi comunicate cu ocazia lansării pe piaţa noastră.