Noul Fiat Doblo - primele poze şi informaţii

A doua generaţie a vanului Fiat Doblo va fi lansată oficial în curând, însă Fiat a dat publicităţii deja primele poze şi informaţii oficiale cu noul model.

Noul Fiat Doblo - spate ineditFiatDoblo a înregistrat un succes bun printre modelele Fiat, reuşind săse impună printre cele mai încăpătoare vanuri familiale abordabile,dar şi în domeniul utilitarelor mici şi medii. Noul model estetotal revizuit, beneficiind de o platformă tehnică nouă şi undesign modernizat.

Faţă de vechea generaţie, caracterul utilitar este mai puţindominant, caroseria având un design mai fluent, cu o parte frontalăcare se depărtează de stilul spartan. Configuraţia a rămas cu uşiledin spate culisante, dar acum partea laterală are un caracterfamiliar pronunţat, fiind foarte reuşită. În spate, noul Doblosurprinde printr-un stil aproape extravagant al hayonului, siglaFiat tronând la loc vizibil.

Per total, Doblo este clar că îşi doreşte să rivalizeze puterniccu Renault Kangoo, mizând pe un aspect exterior mai atrăgător şimai interesant, care se depărtează mult de conceptul de "dubă demarfă". Totuşi, Doblo este oferit şi ca utilitară, în acest cazgeamurile laterale din spate dispărând, iar hayonul fiind înlocuitde două uşi asimetrice.

Doblo - versiunea utilitaraCadimensiuni, noul Fiat Doblo se poate lăuda cu un ampatament de2.755 mm, cel mai mare din segmentul său, iar portbagajul are acum,în configuraţia standard cu 5 locuri, un volum util foarte generos,de 790 de litri. Pentru familiile numeroase, există şi o versiunecu 7 locuri, modularitatea interioară fiind la cote foartebune.

Dintre motorizări, propulsorul common-rail 1,3 Multijet, de 90CP, reuşeşte cea mai scăzută valoare din categoria sa pentruemisiile CO2: 129 g/km. Mai sunt oferite două Mutijet-uri, de 105şi 135 CP, dar şi un motor pe benzină de 95 CP, iar, mai târziu, vafi oferită şi o versiune Natural Power (care funcţionează cu unamestec de benzină şi metan), dar şi o cutie de viteze robotizatăDualogic, pentru unul dintre motoarele diesel.

Motoarele îndeplinesc normele Euro 4 şi Euro 5, iar în echipareastandard este oferit sistemul start&stop (opreşte motorulatunci când maşina stă pe loc şi îl reactivează la apăsareaacceleraţiei). la nivelul siguranţei, nu lipsesc sistemele ABS cuEBD, precum şi sistemul de control al stabilităţii ESP, beneficiindde funcţia hill-holder (asistenţa la plecarea din rampă). Dintreairbaguri, cele laterale oferă protecţie atât pentru piept, cât şipentru cap, oferind, împreună cu structura ranforsată a uşilor,maximum de protecţie la impactul lateral.

Mai multe informaţii despre noul Fiat Doblo, în curând. Câtdespre România, maşina urmează a fi comercializată la începutul lui2010, preţurile urmând a fi comunicate cu ocazia lansării pe piaţanoastră.