Noul Ford Explorer – informaţii oficiale

Cel mai bine vândut SUV din istorie, Ford Explorer, îşi continuă povestea cu cel de-al cincilea capitol, unul care trebuie să ţină pasul cu concurenţa acerbă.

Ford Explorer este cel mai binevândut SUV din istorie, în cei 20 de ani de carieră, fiind vândutîn peste 6 milioane de unităţi, o performanţă considerabilă, dacă,teoretic, ne gândim că a pornit ca un automobil de nişă. De faptExplorer a fost modelul care în anii '90 a făcut trecerea de la un segment de nişă către publicul larg,fiind al doilea cel mai bine vândut Ford din aceaperioadă.

Astăzi FordExplorer ni se prezintă în cea de-a cincea generaţie şi în invaziade modele crossover, rămâne un SUV tipic american. Deşi Ford nu nespune încă nimic despre dimensiuni , noul Explorer nu pare mai micdecât precedenta generaţie, care se plasa între BMW X5 şi Audi Q7.În materie de aspect noua generaţie combină într-un mod interesantlimbajul de design american, preluat de la Ford Taurus, cu cevatuşe kinetice, dar este clarcă vorbim de un automobil desenat cu gândul la americani fără a fialterat prea mult de influenţele europene, cel puţin laexterior…

Noul Ford Explorer

La interiorînsă, se pot observa însă uşoare influenţe de la noua generaţieFord Focus, în special la volan, şi per total reprezintă o evoluţieconsiderabilă faţă de precedentul. Spaţiul este unul din atu-urilenoului model, putând transporta în deplin confort şapte persoane,datorită celor trei rânduri de scaune. Din păcate oamenii decomunicare americani preferă să ne servească metafore în loc dedate concrete şi nu îl putem compara cu modelele similare europeneîn termeni concreţi de spaţiu pentru pasageri şi bagaje.

În schimb, acestmodel face un pas important la capitolul economie de combustibil(dacă privim prin ochii unui american, desigur). Motorizarea debază a lui Explorer este un 3.5 litri Ti-VCT V6,motor ce oferă 290CP şi un cuplu de 346 Nm. Marea noutate este însă introducerea unuimotor cu doar patru cilindri pentru Explorer. Este vorba depropulsorul 2.0 litri EcoBoost, disponibil şi în Europa,care dezvoltă 237 CP la 5.500 rpm şi un cuplu de 350 Nm între 1.700şi 4.000 rpm. Iarăşi, cifrele de consum lipsesc dincomunicatul oficial, precizându-se că noua generaţie este cu 30%mai eficientă decât precedenta. Ambele versiuni vin cuplate la ocutie automată cu 6 rapoarte şi cu un sistem 4WDinteligent.

Noul Ford Explorer - interior

Sistemul detracţiune integrală este unul în care computerul ia deciziile celemai bune pentru şofer. Astfel cel de la volan selectează tipul deteren pe care se rulează - normal, noroi, nisip, sau zăpadă - şisistemul 4WD se adaptează la aceste condiţii pentru cea mai bunătracţiune. Asistarea la coborârea pantelor, Hill Descent Control™,face, de asemenea, parte din arsenalul pentru teren accidentat alnoii generaţii Ford Explorer.

În privinţadotărilor există trei nivele de echipare: Base, XLT şi Limited.Încă de la nivelul de echipare standard noul Explorer vine cusistemul multimedia MyFord, inclusiv ecranul de 4,2 inch de peconsola centrală, cheie inteligentă, sistem de filtrare a aerului,coloană ajustabilă a volanului, cruise control, geamuri electriceşi închidere centralizată. Preţurile nu au fost încă anunţate şinici dacă acest model va ajunge în Europa (probabil nu).

Noul Ford Explorer spate